خبر فوری

 
مبارزه با تروریسم و چالش های اقتصادی محور سخنرانی شهباز شریف در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای
کد خبر :295259023

14:19 1402/04/13


برچسب ها : اجلاس سازمان همکاری شانگهای, افغانستان, اقتصادی, پاکستان و ایران, پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, تغییرات اقلیمی, سازمان همکاری شانگهای, مبارزه با تروریسم, کشمیر اشغالی,

بیست و سومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای بصورت ویدیو کنفرانس با میزبانی هند و با حضور محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برگزار گردید.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | بیست و سومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای بصورت ویدیو کنفرانس با میزبانی هند و با حضور محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برگزار گردید.

وی ضمن سخنرانی در این اجلاس، عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای را تبریک گفت و بیان کرد: گسترش همکاری و روابط در اقتصاد نوین جهانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: نشست سازمان همکاری شانگهای زمانی برگزار می شود که جهان با چالش های اقتصادی و امنیتی دست و پنجه نرم می کند.

محمد شهباز شریف، پاکستان را دارای موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد در آسیای مرکزی عنوان کرد و گفت: پروژه سی پیک نقش خود را به عنوان تغییر دهنده معادلات در رفاه اقتصادی، صلح و ثبات در منطقه ایفا خواهد کرد و همچنین مناطق تجاری ویژه تحت پروژه سی پیک در حال تاسیس می باشند.

وی از میزبانی پاکستان در نشست سازمان همکاری شانگهای در زمینه ارتباطات در اواخر سال جاری خبر داد و اظهار کرد: پیش آمد سیل اخیر بیش از 30 میلیارد دلار به اقتصاد پاکستان خسارت وارد آورد همچنین کشورهای توسعه یافته بایستی در زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی دستگیر کشورهای در حال توسعه باشند.

نخست وزیر پاکستان همکاری نزدیک جهت ریشه کنی فقر در منطقه را امری ضروری دانست و گفت: جامعه بین المللی بایستی دادخواه نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی باشد و برای صلح جهانی، مردم کشمیر باید از حق تعیین سرنوشت خود برخودار شوند.

وی کشتار مردم بی گناه در تروریسم دولتی و تمامی اشکال تروریسم را بشدت محکوم کرد و خواستار حل و فصل هر چه زودتر درگیری های دیرینه بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

وی بر لزوم حمایت جامعه جهانی از افغانستان تاکید کرد و افزود: افغانستان صلح آمیز و با ثبات به استحکام و استقامت در منطقه منجر خواهد شد همچنین پاکستان در قبال ریشه کنی تروریسم که وظیفه تمامی اعضای سازمان می باشد، فداکاری های ارزشمندی از خود به نمایش در آورده است.

ارسال نظر

 
1