خبر فوری

 
دیدار و گفتگوی مقامات پاکستان و قطر پیرامون مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای
کد خبر :294930364

11:42 1402/01/17


برچسب ها : پاکستان و قطر, رئیس پارلمان پاکستان, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر قطر, محمد صادق سنجرانی,

سفیر قطر در اسلام آباد و رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با یکدیگر پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه میان دو کشور و موضوعات مهم سیاسی امنیتی منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر قطر در اسلام آباد و رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با یکدیگر پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه میان دو کشور و موضوعات مهم سیاسی امنیتی منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شیخ سعود بن عبدالرحمان آل ثانی سفیر قطر در اسلام آباد روز گذشته با حضور در محل پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای این کشور دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص سطح همکاری‌های کنونی میان دو کشور در بخش‌های تجارت، سرمایه گذاری، انرژی و فرهنگ بحث و گفتگو نموده و نسبت به ارتقای این همکاری‌ها توافق کردند.

مقامات دو کشور همچنین بر اهمیت تعمیق روابط میان ملت‌های دو کشور و توسعه همکاری‌ها در بخش‌های آموزشی و گردشگری تأکید کردند.

رئیس مجلس سنای پاکستان طی اظهاراتی در این دیدار از نقش مهم و حیاتی قطر در توسعه امنیت و ثبات در منطقه تمجید و بر عزم پاکستان در تقویت روابط با قطر در تمام زمینه‌ها تأکید نمود.

در ادامه این دیدار سفیر قطر نامه حسن بن عبدالله الغنیم رئیس مجلس شورای قطر را به رئیس مجلس سنای پاکستان تقدیم نمود، در این نامه از اقدام مجلس سنای پاکستان در تصویب قطعنامه با اکثریت آرا در حمایت از قطر تقدیر صورت گرفته است.

در قطعنامه مجلس سنای پاکستان، موفقیت تاریخی در میزبانی از بزرگ‌ترین رویداد ورزشی یعنی جام جهانی 2022 به مقامات این کشور تبریک گفته شده است.

ارسال نظر

 
1