خبر فوری

 

 

ریاض: به گزارش راز نیوز | یک یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه میان پاکستان و عربستان سعودی در بخش فناوری اطلاعات امضا گردید.

این تفاهم نامه در نشستی که میان دکتر عمر سیف وزیر فناوری اطلاعات، مخابرات و علم و فناوری دولت موقت پاکستان و مهندس عبدالله السواحه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی در ریاض برگزار شد، منعقد گردید.

در این مراسم، احمد فاروق سفیر پاکستان در ریاض، مقامات عربستان سعودی و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات شرکت داشتند.

هر دو کشور یک تفاهم نامه ای را جهت گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق تحول دیجیتال، ترویج نوآوری و توسعه زیرساخت های دیجیتال امضا کردند.

در ذیل این توافقنامه، پاکستان و عربستان سعودی متعهد شدند تا یک کار گروهی را جهت ارتقای همکاری دیجیتال میان دو کشور ایجاد نمایند و یکی از مهمترین عناوین این قرارداد، گسترش روابط در بخش "اقتصاد دیجیتال" می باشد.

طرفین همچنین با هدف تعمیق تحقیقات و نوآوری از طریق پروژه های مشترک، برنامه های آموزشی و مراکز نوآوری برای فناوری های پیشرفته، مراکز تعالی و شاخه های دانشگاهی، از همکاری در حوزه حکومت الکترونیک، زیرساخت های هوشمند، سلامت الکترونیک، آموزش الکترونیکی و فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، روباتیک، رایانش ابری، بازی های الکترونیکی و بلاک چین حمایت خواهند کرد.

این دو کشور زیرساخت دیجیتال خود را با تقویت اتصال شبکه های فیبر نوری، مراکز داده و محاسبات ابری خود توسعه خواهند داد.

ارسال نظر

 
1