خبر فوری

 

کابل: به گزارش راز نیوز | مولانا فضل الرحمن رئیس حزب جمعیت علمای اسلام که برای توسعه روابط و بررسی مسائل میان پاکستان و افغانستان در سفری چهار روزه در کابل به سر می‌برد، ظهر امروز با سراج الدین حقانی وزیر کشور امارات اسلامی (طالبان افغانستان) به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این نشست، مولانا فضل الرحمن رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان نقش و تلاش‌های سراج الدین حقانی در راستای گسترش روابط میان پاکستان و افغانستان را ستود و بیان کرد: هدف اصلی این سفر، ایجاد ثبات داخلی و خارجی بین دو کشور است.

وی برقراری صلح و ثبات را متضمن افزایش روابط تجاری میان دو کشور عنوان کرد و افزود: ملت پاکستان برای همکاری با مردم افغانستان در تمامی زمینه‌های ممکن آماده است.

در همین حال، سراج الدین حقانی وزیر کشور امارات اسلامی ضمن استقبال و خوشامدگویی به مولانا فضل الرحمن، ایشان را از وضعیت موجود در افغانستان آگاه ساخت.

وی همچنین خواستار گسترش روابط با پاکستان در مسائل داخلی شد و بیان کرد: ما خواهان حل مسائل مرزی میان پاکستان و افغانستان از طریق گفتگو و همکاری متقابل هستیم.

 

مولانا فضل الرحمن رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان همچنین با خلیل الرحمن حقانی سرپرست وزارت مهاجرین امارات اسلامی (طالبان افغانستان) دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، خلیل الرحمن حقانی سرپرست وزارت مهاجرت افغانستان از اخراج پناهندگان افغان از پاکستان ابراز نگرانی جدی نمود و خاطر نشان کرد: رفتار ظالمانه پاکستان در قبال مهاجرین افغان بایستی پایان یابد.

وی افزود: دولت پاکستان باید داوطلبانه به پناهجویان افغان فرصت می‌داد تا به کشور خود بازگردند.

در همین حال، مولانا فضل الرحمن اذعان داشت: حزب جمعیت علمای اسلام صدای اعتراض خود را نسبت به رفتار حاکمان پاکستان در قبال پناهجویان افغان بلند کرده است و ما این نوع رفتارها را نادرست و عامل ایجاد مشکلات بین دو کشور می‌دانیم.

ارسال نظر

 
1