خبر فوری

 
ترور مفتی قیصر در کراچی، یک روحانی اهل سنت یا تروریست لشکر طیبه!
کد خبر :280775306

11:23 1402/07/10


برچسب ها : ترور, تروریست های لشکر طیبه, تیراندازی, دهلی نو, رسانه های هند, لشکر طیبه, کراچی,

به گفته رسانه های هند، مفتی قیصر فاروق یک تروریست تحت تعقیب و از عناصر بنیانگذار گروه تروریستی لشکر طیبه بود که در حمله راکبان دو موتورسیکلت در کراچی به ضرب گلوله کشته شد.


سند: به گزارش راز نیوز| بعدازظهر شنبه 30 سپتامبر-8مهر ، خبری مبنی بر ترور یک روحانی اهل سنت درپی تیراندازی راکبان ناشناس دو موتورسیکلت در منطقه گلشن عمر کلانشهر کراچی از سوی منابع خبری در رسانه ایکس و سپس توسط خبرگزاری های پاکستان منتشر و گفته شد که یک روحانی برجسته در این حادثه جان خود را از دست داده است.
شایان ذکر است برخی از کاربران و حتی شخصیت های برجسته وابسته به سپاه صحابه از این حادثه ابراز غم واندوه کردند.

از سوی دیگر، رسانه های هند مدعی هستند که مقتول، تنها یک روحانی معمولی نبوده بلکه یک تروریست وابسته به لشکر طیبه بود که در زمینه جذب نیروی جنگجو برای این سازمان تروریستی درحال فعالیت بود.

این اولین دفعه ای نیست که چنین شخصیت های وابسته به لشکر طیبه و جماعت الدعوه در پاکستان در حملات قتل های هدفمند به نشانه ای تبدیل و کشته می شوند. ترور سلیم رحمانی رهبر محلی جماعت الدعوه در شهر نوابشاه مورخه 12 دی 1400، ترور سردار حسین آرائین یکی از رهبران جماعت الدعوه در نوابشاه مورخه 10 مرداد 1402، مجروح شدن خالد سیف الله یکی از سرکردگان کلیدی لشکر طیبه در شهرستان قصور ایالت پنجاب مورخه 22 مرداد 1402، ترور محمد ریاض معروف به ابوقاسم کشمیری عضو کلیدی جماعت الدعوه در شهر راولاکوت کشمیر پاکستان مورخه 19 شهریور 1402 از جمله عملیات هایی است که علیه عناصر این سازمان تروریستی در پاکستان صورت گرفته و مسئولیت دو حمله اول ذکر شده توسط گروه های تجزیه طلب مسلح سند برعهده گرفته شد.

بخوانید: مفتی قیصر فاروق به ضرب گلوله در کراچی کشته شد

به گفته رسانه های هند: مفتی قیصر فاروق یکی از رهبران برجسته گروه تروریستی لشکر طیبه پاکستان LeT تنها چند روز پس از مفقود شدن پسر حافظ سعید، توسط افراد ناشناس در کراچی به ضرب گلوله کشته شد. قیصر فاروق یکی از نزدیکان حافظ سعید، مغز متفکر حمله تروریستی 26 سپتامبر 2011 بمبئی بود. فاروق که از ناحیه کمر دچار اصابت گلوله شده بود به بیمارستان منتقل و در حین درمان جان باخت.

کمال الدین سعید، یکی از فرزندان تحت تعقیب حافظ سعید، از روز سه شنبه (26 سپتامبر) ناپدید شده است. گزارش ها حاکی از آن است که کمال الدین سعید در پیشاور توسط اشراری که با خودرو آمده بودند ربوده شد.

در ادامه بیان شد که این قتل ها مجتمع نظامی-صنعتی پاکستان را آشفته کرده است و آی اس آی، آژانس جاسوسی پاکستان را مجبور کرده است که حدود ده ها "دارایی" خود را در "خانه های امن" قرار دهد. این احتیاط - یعنی حفظ دارایی ها - به دلیل کشته شدن دو عامل دیگر لشکر طیبه - ابوقاسم کشمیری در راولاکوت و قاری خرم شهزاد در ناظم آباد - در ماه سپتامبر، بسیار حائز اهمیت تلقی می شود.

در گزارش های منتشر شده مفتی قیصر فاروق به عنوان یکی از اولین اعضای گروه تروریستی و از نزدیکان تروریست بین المللی حافظ سعید معرفی شده است. قتل مفتی قیصر فاروق بسیار شبیه به قتل یک روحانی در پاکستان در ارتباط با گروه تروریستی لشکر طیبه در اوایل ماه جاری میلادی (سپتامبر) است. مولانا ضیاء الرحمن در حالی که در حال پیاده روی شامگاهی خود در کراچی بود توسط دو مرد مسلح موتور سوار کشته شد. آژانس های پاکستانی در تلاش هستند تا هر دو عامل لشکر طیبه، ضیاء الرحمن و مفتی قیصر را به عنوان علمای دینی معرفی کنند که هیچ ارتباطی با حافظ سعید و گروه تروریستی او نداشتند.

به گفته رسانه های هند، تمامی این افراد کشته شده مرتبط با جناح تروریست پرور سازمان اطلاعات پاکستان ISI می باشند که سعی در جذب نیروی تجزیه طلب و تروریست دارد. در ماه مارس، یک هواپیماربای خطوط هوایی هند IC-814 وابسته به جیش محمد در کراچی به ضرب گلوله کشته شد. تروریست با دو گلوله از ناحیه سر توسط افراد مسلح ناشناس مورد اصابت قرار گرفت. این سلسله قتل‌ها سازمان‌های مجری قانون پاکستان و آی‌اس‌آی را به لرزه درآورده است.

در ادامه بیان شد که پاکستان با عدم تمایل به قبول این موضوع که این قتل ها ممکن است ناشی از رقابت بین باندها باشد، سازمان اطلاعات خارجی هند را بدون هیچ مدرکی مقصر می دانند.

ارسال نظر

 
1