خبر فوری

 
تیراندازی نیروهای امنیتی پاکستان جان سه پشتون را گرفت
کد خبر :280708019

16:01 1403/07/18


برچسب ها : PTM, تیراندازی, جنبش حفاظت از پشتون, شهرستان خیبر, منظور پشتین,

تیراندازی و شلیک گاز اشک آور نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن طرفداران جنبش حفاظت از پشتون موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از افراد پشتون شد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| تیراندازی نیروهای امنیتی پاکستان در محل گردهمایی پشتون ها که درحال آماده سازی محل برگزاری "جرگه ملی پشتون" بودند، موجب کشته شدن 3 نفر شد.

گزارش رسانه های محلی پشتون حاکی از آن است که نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن افراد جمع شده در محل برگزاری جرگه واقع در شهرستان خیبر، ضمن تیراندازی با گلوله های جنگی، از گاز های اشک آور  نیز استفاده کرده اند که موجب جان باختن 3 فرد و زخمی شدن تعدادی از افراد از جمله یک کودک شده است.

 

شایان ذکر است دولت پاکستان برای سرکوب این گردهمایی نخست جنبش حفاظت از پشتون PTM را گروهی ممنوعه اعلام کرده و از روز گذشته نیروهای امنیتی را برای برخورد با معترضان به محل برگزاری جرگه اعزام کرد.

یکی از حساب های کاربری نوشت: سه تن از جوانان پشتون طی تیراندازی نیروهای امنیتی پاکستان به شهادت رسیده اند؛ این افراد بی دفاع نه به میدان جنگ، بلکه برای شرکت در جرگه مسالمت آمیز آنجا حضور داشتند.  آنها نه برای شهادت بلکه برای آرزوی صلح به اینجا آمده بودند. همه شاهد باشند که ارتش پاکستان در 20 سال گذشته 85 هزار نفر از ملت پشتون را به همین روش به شهادت رسانده است و قطعا روز حساب فرا می رسد.!

طرفداران جنبش پی تی ام هم در مقابل یک خودروی نیروی پلیس را به آتش کشیده و با پرتاب سنگ نیروهای امنیتی را مجبور به عقب نشینی کردند.

ارسال نظر

 
1