خبر فوری

 
تأکید سفیر آمریکا بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت ارتقای روابط تجاری میان اسلام آباد و واشنگتن
کد خبر :279464569

14:35 1401/11/04


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع لاهور, پاکستان و آمریکا, دونالد بلوم, روابط تجاری, سرمایه گذاری, سفیر آمریکا در پاکستان, لاهور, مبادلات تجاری,

سفیر آمریکا در اسلام آباد در جریان بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع لاهور بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت ارتقای روابط تجاری میان دو کشور و افزایش سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر آمریکا در اسلام آباد در جریان بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع لاهور بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت ارتقای روابط تجاری میان دو کشور و افزایش سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد روز گذشته با سفر به لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان از اتاق بازرگانی و صنایع لاهور بازدید نمود.

وی در جریان این بازدید با اشاره به افزایش 50 درصدی حجم سرمایه گذاری پاکستان در آمریکا عنوان داشت: در حال حاضر حجم تجارت دوجانبه میان پاکستان و آمریکا به رقمی حدود 10 میلیارد دلار می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: ما از مشکلات پاکستان آگاه هستیم و در حال رایزنی برای چاره‌اندیشی در این خصوص هستیم، ما هرگونه همکاری لازم در زمینه استقلال مالی زنان را ارائه خواهیم کرد.

کاشف انور رئیس اتاق بازرگانی و صنایع لاهور نیز در این دیدار بر لزوم توسعه تجارت دوجانبه و نیز ارائه تسهیلات در زمینه صدور روادید آمریکا تأکید کرد.

دونالد بلوم سفیر آمریکا در ادامه از دفتر اتحادیه کارخانجات نساجی پاکستان در لاهور نیز بازدید به عمل آورد و با گوهر اعجاز رئیس این اتحادیه دیدار نمود.

وی در جریان این بازدید در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ما خواهان رشد پاکستان در عرصه اقتصادی هستیم گفت: ما نامه ارسالی اتحادیه کارخانجات نساجی پاکستان مبنی بر فراهم سازی پنبه را در دست بررسی داریم.

گوهر اعجاز رئیس اتحادیه کارخانجات نساجی پاکستان نیز دیدار با سفیر آمریکا را نتیجه بخش عنوان نمود و گفت: افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی پاکستان بخشی از برنامه صندوق بین‌المللی پول بوده است، اگرچه تصمیم دشواری است؛ اما نیازمند زمان است.

ارسال نظر

 
1