خبر فوری

 
نام نایب رئیس حزب جماعت الدعوه پاکستان در فهرست جهانی تروریسم سازمان ملل متحد قرار گرفت
کد خبر :278544386

12:46 1401/10/28


برچسب ها : جماعت الدعوه, حافظ سعید, سازمان ملل متحد, شورای امنیت سازمان ملل متحد, عبدالرحمان مکی, لشکر طیبه, نیویورک, کمیته مبارزه با تروریسم شورای امنیت,

نام عبدالرحمان مکی نایب رئیس حزب جماعت الدعوه(لشکر طیبه) پاکستان در فهرست جهانی تروریسم شورای امنیت سزامان ملل متحد قرار گرفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نام عبدالرحمان مکی نایب رئیس حزب جماعت الدعوه(لشکر طیبه) پاکستان در فهرست جهانی تروریسم شورای امنیت سزامان ملل متحد قرار گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، کمیته مبارزه با تروریسم شورای امنیت سازمان ملل متحد، نام عبدالرحمان مکی نایب رئیس حزب جماعت الدعوه(لشکر طیبه) پاکستان را در فهرست جهانی تروریسم قرار داد.

لازم به ذکر است ژوئن سال گذشته نیز تلاش‌های صورت گرفته برای افزودن نام عبدالرحمان مکی در فهرست جهانی تروریسم شورای امنیت سازمان ملل متحد با مداخله چین بی نتیجه ماند.

گفتنی است افزودن نام یک فرد در فهرست جهانی تروریسم باعث ضبط تمامی اموال وی می‌شود و این فرد حق مسافرت و یا حمل سلاح را نیز نخواهد داشت.

عبدالرحمان مکی پسر دایی حافظ سعید سرکرده حزب جماعت الدعوه(لشکر طیبه) است که امور خارجی و سیاسی این حزب ممنوعه را بر عهده دارد.

وی متولد سال 1948 میلادی در شهر بهاولپور ایالت پنجاب است و در دهه هشتاد میلادی به تدریس در دانشگاه اسلامی اسلام آباد مشغول بود، عبدالله عزام استاد اسامه بن لادن سرکرده معدوم گروه تروریستی القاعده و بسیاری دیگر از اساتید عرب و افغان در کنار عبدالرحمان مکی در این دانشگاه تدریس داشتند.

اگرچه تاکنون ارتباط عبدالرحمان مکی با عبدالله عزام و یا دیگر فرماندهان جهادی در زمان حضور در دانشگاه اسلامی تأیید نشده است اما گفته می‌شود وی دارای روابط بسیار نزدیک با ایمن الظواهری سرکرده سابق القاعده بود.

وی در همان اوایل تأسیس دانشگاه اسلامی اسلام آباد با هدف تحصیل به عربستان سعودی سفر کرد و مدرک دکترای خود در رشته سیاست اسلامی را از دانشگاه جامعه ام القری مکه دریافت کرد؛ وی در حزب جماعت الدعوه به عنوان پروفسور مکی شناخته می شد.

پس از حادثه تروریستی در نوامبر سال 2008 میلادی در شهر بمبئی هند، دولت آمریکا مکی را در فهرست افراد تروریست قرار داد و مبلغ 2 میلیون دلار پاداش برای هرگونه اطلاعات در ارتباط با عبدالرحمان مکی را تعیین نمود.

ارسال نظر

 
1