خبر فوری

 
ابراز همبستگی رهبران پاکستان و مالزی با مردم مظلوم فلسطین
کد خبر :27740975

14:22 1403/01/24


برچسب ها : اسرائیل, انور ابراهیم, پاکستان و فلسطین, پاکستان و مالزی, جامو و کشمیر, رژیم صهیونیستی, روابط تجاری, عید سعید فطر, ماه مبارک رمضان, محمد شهباز شریف, مردم فلسطین, مسئله فلسطین, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر مالزی,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و انور ابراهیم نخست وزیر مالزی در یک گفتگوی تلفنی، با مردم بی گناه فلسطین ابراز همبستگی کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و انور ابراهیم نخست وزیر مالزی در یک گفتگوی تلفنی، با مردم بی گناه فلسطین ابراز همبستگی کردند.

رهبران دو کشور همچنین در این تماس تلفنی فرا رسیدن عید سعید فطر را به ملت و دولت یکدیگر تبریک گفتند.

شهباز شریف ابراز امیدواری کرد برکات ماه مبارک رمضان برای مردم پاکستان و مالزی و همچنین برای کل امت اسلامی صلح، پیشرفت و رفاه را به ارمغان بیاورد.

نخست وزیر ضمن تاکید مجدد بر تعهد قوی خود برای تقویت بیشتر روابط با مالزی، دعوت خود را از انور ابراهیم نخست وزیر برای انجام یک سفر رسمی به پاکستان در اواخر سال جاری تکرار کرد و گفت: مردم پاکستان مشتاقانه منتظر استقبال گرم از نخست وزیر مالزی هستند.

وی همچنین از ترجمه آثار علامه اقبال به زبان مالزیایی خبر داد و احتمالاً آثار ترجمه شده توسط نخست وزیر مالزی در سفر خود به پاکستان روانه بازار شود.

شهباز شریف با تاکید بر لزوم تقویت تجارت دوجانبه، از یک هیئت تجاری مالزیایی دعوت کرد تا در اولین فرصت به پاکستان سفر کند و به رهبر مالزی اطلاع داد که پاکستان نیز در حال آماده شدن برای اعزام یک هیئت تجاری برای سفر به مالزی به منظور ارتقای تجارت به ویژه صادرات گوشت از پاکستان به مالزی است.

وی همچنین از مواضع قاطع مالزی در برابر اقدامات نسل کشی اسرائیل در غزه و تلاش های آن برای ترویج صلح در فلسطین قدردانی و از حمایت این کشور در موضوع جامو و کشمیر تمجید کرد.

در پایان این گفتگوی تلفنی انور ابراهیم نخست وزیر مالزی از محمد شهباز شریف تشکر کرد و گفت: مشتاقانه منتظر دیدار زودهنگام از پاکستان هستم.

وی همچنین ابراز تمایل کرد که دو طرف برای پیشبرد بیشتر روابط دوجانبه خود در همه موضوعات مورد علاقه همکاری نزدیک داشته باشند.

ارسال نظر

 
1