خبر فوری

 
 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | عثمان جدون معاون نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد به عنوان رئیس کمیسیون خلع سلاح انتخاب شد و هدف از تشکیل این کمیسیون ارائه توصیه هایی در مورد مسائل مهم برای خلع سلاح است.

وی همچنین پس از تصدی سمت رئیس کمیسیون خلع سلاح سازمان ملل متحد طی سخنانی اظهار داشت: رهبری کمیسیون خلع سلاح سازمان ملل متحد برای من باعث افتخار است.

وی افزود: توصیه هایی توسط کمیسیون خلع سلاح از طریق دیپلماسی چندجانبه تدوین خواهد شد و من با دقت و حوصله به اظهارات اعضای کمیسیون خلع سلاح گوش فرا خواهم داد.

عثمان جدون از گروه آسیا پاسیفیک به خاطر معرفی وی برای این سمت سپاسگزاری کرد و گفت: در سطح جهانی، کشورهای مختلف جهان بر اساس منافع ظاهری روابط خود را با یکدیگر ایجاد و قطع می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: سیاست محلی در سیاست جهانی نیز اعمال می شود، به عنوان مثال، به دلیل رقابت مداوم بین هند و پاکستان از زمان تأسیس پاکستان، ابتدا هند و سپس پاکستان آزمایشات هسته ای انجام دادند و هدف از آزمایشات اتمی پاکستان ارتقای توان دفاعی این کشور بود.

عثمان جدون افزود: این در حالی است که از طرف قدرت های جهانی میلیاردها دلار برای آزمایش انواع سلاح ها هزینه می شود تا ترس و فشار قدرت بر یکدیگر افزایش یابد و به همین دلیل کمیسیون خلع سلاح سازمان ملل متحد راه حل هایی را برای همه این مشکلات توصیه خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1