خبر فوری

 
سفیر بلژیک: پاکستان با اجرای کنوانسیون های جی اس پی پلاس می تواند تجارت خود با اروپا را بهبود بخشد
کد خبر :276018511

17:49 1402/05/24


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, پاکستان و بلژیک, تجارت, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر بلژیک,

چارلز دلوگان سفیر بلژیک در اسلام آباد طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد اظهار داشت که پاکستان علاوه بر حقوق کارگران، حقوق بشر و حفاظت از محیط زیست، با اجرای کنوانسیون های جی اس پی پلاس می تواند تجارت خود با کشورهای اروپایی را بیش از پیش بهبود بخشد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز|  چارلز دلوگان سفیر بلژیک در اسلام آباد امروز سه شنبه (24 مرداد) طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد اظهار داشت که پاکستان علاوه بر حقوق کارگران، حقوق بشر و حفاظت از محیط زیست، با اجرای کنوانسیون های جی اس پی پلاس می تواند تجارت خود با کشورهای اروپایی را بیش از پیش بهبود بخشد.

گفتنی است در این بازدید عابد حسین کمیسر تجارت سفارتخانه بلژیک نیز به همراه سفیر حضور داشت.

سفیر در ادامه با بیان اینکه کشور بلژیک در اتحادیه اروپا پنجمین شریک تجاری بزرگ پاکستان شمرده می شود، و خواستار تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف از جمله تجارت، تحقیقات علمی و آموزشی است، گفت: توافق صندوق بین المللی پول برای پاکستان اجتناب ناپذیر بود زیرا این توافق پاکستان را از دردسر های بیشتر حفظ کرد.

وی تصریح داشت که شرکت هواپیمایی پاکستان PIA در خصوص ازسرگیری پرواز ها با اروپا درحال مذاکرات با اتحادیه اروپا می باشد و امیدواریم در صورت موفقیت این گفتگوها، تجارت پاکستان با کشورهای اتحادیه اروپا بهتر می شود.

سفیر بلژیک در ادامه گفت: نیروی کاری ماهر و متخصص پاکستان می توانند به صورت مستقیم به شرکت های بلژیکی درخواست دهند و سفارتخانه در صورت تمایل شرکت های بلژیکی می تواند امضای قرارداد های کاری را تسهیل کند.

احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق بازرگانی و صنعت اسلام آباد ICCIبا برجسته سازی مناسبات خوب میان دو کشور، تصریح داشت که حجم تجارت میان دو کشور تنها کمی بیشتر از یک میلیارد دلار است که نسبت به ظرفیت و پتانسیل موجود بسیار کم می باشد. وی گفت: دو کشور باید بر تقویت روابط تجاری بین بخش خصوصی خود تمرکز کنند تا زمینه های جدیدی برای توسعه تجارت دوجانبه پیدا شود.

رئیس اتاق بازرگانی اظهار داشت که بلژیک همچنین می تواند در زمینه های کشاورزی، فرآوری مواد غذایی، فناوری اطلاعات، انرژی های تجدید پذیر و ساخت و ساز با پاکستان همکاری کند. پاکستان در حال ایجاد بسیاری از مناطق ویژه اقتصادی تحت CPEC است، سرمایه گذاران بلژیکی می توانند سرمایه گذاری های مشترک و فرصت های سرمایه گذاری در این مناطق را بررسی کنند. وی تعهد خود را ابراز کرد که ICCI با سفارت بلژیک برای تقویت بیشتر روابط تجاری بین دو کشور همکاری خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1