خبر فوری

 
 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | پاکستان و جمهوری جزایر مارشال (کشوری جزیره‌ای در اقیانوس آرام)، روابط دیپلماتیک رسمی خود را آغاز نمودند.

بر اساس جرئیات، منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد و خانم اماتلین الیزابت کابوآ همتای وی از جزایر مارشال طی مراسمی در نیویورک، بیانیه مشترکی را برای برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور امضا کردند.

منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد طی ایراد سخنانی در این مراسم، برقراری روابط رسمی دیپلماتیک بین پاکستان و جزایر مارشال را مناسبتی فرخنده خواند و گفت: پاکستان، جزایر مارشال را کشوری مهم در منطقه آسیا و اقیانوسیه می داند.

وی افزود: پاکستان و جمهوری جزایر مارشال نقش پیشرو در ایجاد صندوق خسارت و همچنین عملیاتی شدن آن در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (COP28) ایفا کردند.

منیر اکرم بیان کرد: برقراری روابط رسمی دیپلماتیک موجب بازگشایی راه­های بیشتری برای تعمیق همکاری میان دو کشور دوست خواهد شد.

در همین حال، خانم اماتلین الیزابت کابوآ نماینده دائم جمهوری جزایر مارشال در سازمان ملل متحد آمادگی کامل کشورش را برای همکاری با پاکستان در تمامی زمینه­های ممکن اعلام کرد.

وی همچنین در پایان سخنان خود از نماینده دائم پاکستان برای حمایت قاطعانه از کشورهای جزیره­ای کوچک در سازمان ملل متحد کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد.

ارسال نظر

 
1