خبر فوری

 
 
تأکید وانگ یی بر تداوم حمایت پکن از اسلام آباد در زمینه ایجاد ثبات و امنیت در منطقه
کد خبر :275430836

10:38 1401/11/29


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پروژه سی پک, روابط اقتصادی, مونیخ, همکاری اقتصادی, وانگ یی, وزیر امور خارجه پاکستان, کنفرانس امنیتی مونیخ,

وانگ یی در جریان دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان خود بر تداوم حمایت پکن از اسلام آباد در راستای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه تأکید کرد.


مونیخ: به گزارش راز نیوز| وانگ یی در جریان دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان خود بر تداوم حمایت پکن از اسلام آباد در راستای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه دیدار با مقامات کشورهای خارجی حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ با وانگ یی رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی مرکزی و عضو دفتر سیاسی کمیسیون مرکزی حزب کمونیست چین دیدار و رایزنی نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه در زمینه‌های مختلف میان اسلام آباد و پکن به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم توسعه همکاری‌ها میان دو کشور تأکید کردند.

وانگ یی رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی مرکزی چین در این دیدار با اشاره به روابط نزدیک و تاریخی میان پاکستان و چین اظهار داشت: دو کشور شریک راهبردی در تمامی فصول سال بوده و دارای روابط مستحکم هستند.

وی افزود: چین خواهان همکاری مشترک با پاکستان برای اجرای توافقات راهبردی صورت گرفته میان رهبران دو کشور و ایجاد روابط نزدیک دوجانبه در عصر جدید است، چین به حمایت‌های همه‌جانبه خود از پاکستان برای ایجاد ثبات و امنیت و دستیابی به توسعه و احیای اقتصادی ادامه خواهد داد و بر اساس توان خود آماده همکاری با پاکستان برای مقابله با مشکلات و چالش‌های موقت است.

در ادامه این دیدار بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان سطح پیشرفت‌های صورت گرفته در روابط پاکستان و چین را رضایت بخش عنوان نمود و گفت: چین دوست دیرینه پاکستان است و تقویت مناسبات با چین و توسعه پروژه سی پک مهم‌ترین اصل در سیاست خارجه پاکستان است.

وی افزود: پاکستان با مقاومت به مقابله با تروریسم خواهد پرداخت و برای حفظ امنیت شهروندان و نهادهای چینی تمامی تلاش‌های خود را به کار خواهد بست.

ارسال نظر

 
1