خبر فوری

 
 
دیدار سفیر آمریکا با رئیس کمیسیون انتخابات پاکستان
کد خبر :274775773

12:36 1402/06/02


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, دونالد بلوم, روابط دوجانبه, سفیر آمریکا, سفیر آمریکا در پاکستان, کمیسیون انتخابات,

دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد طی دیدار با سکندر سلطان راجا رئیس کمیسیون انتخابات پاکستان پیرامون انتخابات آتی این کشور صحبت کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سخنگوی سفارتخانه ایالات متحده آمریکا از دیدار دونالد بلوم سفیر آمریکا با سکندر سلطان راجا رئیس کمیسیون انتخابات پاکستان خبر داد و گفت: در این بین پیرامون انتخابات و دیگر امور مهم تبادل نظر صورت گرفته است.

سفیر آمریکا با بیان اینکه انتخاب رهبران آینده وظیفه مردم است، گفت: آمریکا مصمم برای توسعه و تعمیق بیشتر مناسبات دوجانبه با پاکستان است، آمریکا به همکاری نزدیک با نمایندگان منتخب پاکستانی ادامه خواهد داد.

شایان ذکر است پس از انحلال مجالس پاکستان در ماه جاری، کمیسیون انتخابات پاکستان موظف است ظرف مدت 90 روز، انتخابات برگزار کند اما کمیسیون انتخابات درعوض منتشر کردن برنامه انتخاباتی، برنامه حوزه های انتخابیه جدید تحت سرشماری دیجیتال را منتشر کرده است که احتمال تاخیر در انتخابات وجود دارد.

یک روز پیش، دکتر عارف علوی رئیس جمهور با دعوت از رئیس کمیسیون انتخابات برای بحث در مورد تعیین تاریخ رأی گیری در مهلت 90 روزه قانون اساسی که در اوایل نوامبر به پایان می رسد، وارد بحث رأی گیری شد.

از طرفی کاربران در فضای ایکس دیدار سفیر آمریکا با رئیس کمیسیون انتخابات پاکستان را دخالت آشکار ایالات متحده در خصوص امور داخلی پاکستان عنوان کرده و بیان داشتند که مردم پاکستان خود قادر به انتخاب رهبران خود هستند و نیازی به دخالت های خارجی نیست.

ارسال نظر

 
1