خبر فوری

 
 
دیدار وزیر برنامه ریزی و توسعه فدرال پاکستان با وزیر اقتصاد امارات متحده عربی
کد خبر :27083201

10:21 1401/11/27


برچسب ها : ابوظبی, احسن اقبال, پاکستان و امارات متحده عربی, عبدالله بن طوق المری, وزیر اقتصاد امارات متحده عربی, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان, وزیر برنامه ریزی و توسعه فدرال پاکستان,

وزیر برنامه ریزی و توسعه فدرال پاکستان که با هدف سرکت در نشست بین‌المللی در امارات متحده عربی به سر می‌برد روز گذشته با وزیر اقتصاد این کشور دیدار و گفتگو نمود.


ابوظبی: به گزارش راز نیوز| وزیر برنامه ریزی و توسعه فدرال پاکستان که با هدف شرکت در نشست بین‌المللی در امارات متحده عربی به سر می‌برد روز گذشته با وزیر اقتصاد این کشور دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و توسعه دولت فدرال پاکستان روز گذشته با عبدالله بن طوق المری وزیر اقتصاد امارات متحده عربی دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه تاریخی میان پاکستان و امارات متحده عربی از همیاری و پشتیبانی دولت ابوظبی در برهه‌های مختلف زمانی از جمله در زمان وقوع بلایا و شرایط سخت اقتصادی تقدیر و تشکر نمود.

وی بر تأکید بر لزوم توسعه تعاملات تجاری میان دو کشور به تشریح ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلفی همچون فناوری، انرژی و تولیدات کشاورزی جهت توسعه همکاری‌ها پرداخت.

وزیر برنامه ریزی پاکستان در ادامه از امارات متحده عربی برای سرمایه گذاری در پروژه مشترک اقتصادی پاکستان-چین، ایجاد پالایشگاه‌های جدید و سرمایه گذاری در بخش معدن و خط لوله گاز تایپی دعوت به عمل آورد.

عبدالله بن طوق المری وزیر اقتصاد امارات متحده عربی نیز با استقبال از پیشنهادها وزیر پاکستان نسبت به سرمایه گذاری و مشارکت در بخش‌های مختلف پاکستان ابراز تمایل نشان داد.

وی امضای توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع میان پاکستان و امارات متحده عربی را جهت ارتقای تعاملات تجاری میان دو کشور را خواستار شد.

در ادامه احسن اقبال وزیر فدرال پاکستان ضمن تقدیر از این پیشنهاد عالی وزیر اقتصاد امارات متحده عربی از وی برای برگزاری نشست بین‌المللی جهت جستجوی راهکارهای مقابله با چالش‌های حکومتی و اقتصاد و ایجاد هماهنگی میان کشورهای مختلف تشکر کرد.

ارسال نظر

 
1