خبر فوری

 
 
265 نفر از مخالفان دولت پاکستان،تسلیم شدند
کد خبر :1903736292

18:21 1397/06/27


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان, جام کمال خان,

با توجه به توافق سیاسی ملی اعلام شده از سوی دولت محلی بلوچستان،265 نفر از افراد تحت تعقیب و مخالف نظام حاکم پاکستان با تحویل سلاح،تسلیم دولت شده اند.


 

کویته:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان نیوز،با توجه به توافق سیاسی ملی اعلام شده از سوی دولت محلی بلوچستان،265 نفر از افراد تحت تعقیب و مخالف نظام حاکم پاکستان با تحویل سلاح،تسلیم دولت شده اند.

طی یک مراسم برگزار شده در ایالت بلوچستان پاکستان،تعداد 265 نفر از افراد محلی بلوچستان که تحت تعقیب سازمان های امنیتی این کشور بودند،در حضور مقامات محلی دولتی و لشگری با تحویل سلاح های خود،تسلیم شدند.

این مراسم با حضور جام کمال وزیر ارشد دولت محلی ایالت بلوچستان و ژنرال عاصم سلیم باجوا و دیگر مقامات بلندپایه محلی برگزار گردید.

جام کمال وزیر ارشد دولت محلی ایالت بلوچستان در سخنرانی خود در این مراسم گفت:جای خرسندی دارد که این افراد افراطی و تندرو،با اعتماد به دولت،سر تسلیم خم نموده اند.

وی گفت:برای سیاستدانان آینده کشور یک چالش جدی پیش رو است،زیرا مردم ما از حقوق خود آگاه هستند و همواره نسبت به کم و کاست ها از سوی دولت،مطالبه گر خواهند بود.شهروندان عادی بلوچستان از اساسی ترین حقوق خود محروم است و این وظیفه ما دولتمردان است که نسبت به تامین  حقوق اولیه شهروندانمان اقدام نمائیم.

این افراد تسلیم شده،سابقه عضویت در گروههای ممنوع الفعالیت تروریستی و آزادی خواه را دارند و متهم به حمله به نیروهای امنیتی پاکستان و کشتار مردم بی گناه می باشند.

تمامی این افراد از مناطق مختلف ایالت بلوچستان پاکستان می باشند.

پیش تر نیز در اوایل سال جاری علاوه بر 15 سرکرده بزرگ گروههای ضد دولتی بیش از 200 نفر از اعضای این گروهها نیز خود را در مقابل دولت تسلیم نمودند.

در دسامبر سال گذشته نیز تعداد 17 نفر از سرکردگان گروههای معاند ضد دولتی به همراه 200 نفر از اعضای عادی این گروهها با زمین گذاشتن سلاح های خود،در مقابل نظام حکومتی پاکستان،تسلیم گردیدند.

ارسال نظر

 
1