خبر فوری

 
تاکید شهباز شریف برای تحکیم بیشتر همکاری های تجاری-اقتصادی سه جانبه پاکستان، ترکیه و آذربایجان
کد خبر :26494847

10:27 1403/04/14


برچسب ها : آستانه, اجلاس سازمان همکاری شانگهای, الهام علی اف, پاکستان و آذربایجان, پاکستان و ترکیه, رئیس جمهور آذربایجان, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, قزاقستان, محمد شهباز شریف, مذاکرات سه جانبه, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اینکه پاکستان به روابط خود با ترکیه و آذربایجان به دید ارزش می نگرد، افزود: روابط این سه کشور با پیوند های عمیق دینی، تاریخی و فرهنگی به یکدیگر تنیده شده اند.


آستانه: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، با شرکت در نشست افتتاحیه سه جانبه پاکستان، ترکیه و آذربایجان، با تاکید بر تحکیم بیشتر همکاری های تجاری و اقتصادی سه جانبه، پیشنهاد ایجاد مکانیسم نهادی میان سه کشور برای تقویت همکاری ها در بخش های اقتصاد و سرمایه گذاری ارائه کرد.

در جریان نشست افتتاحیه سه جانبه پاکستان، ترکیه و آذربایجان، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفتگو کردند.

شهباز شریف جلسه افتتاحیه را پیشرفتی در مناسبات سه جانبه میان سه کشور برادر اسلامی عنوان کرد که موضع یکسان و مشابهی نسبت به امور مورد علاقه مشترک دارند.

وی با تاکید بر اینکه پاکستان به روابط خود با ترکیه و آذربایجان به دید ارزش می نگرد، افزود: روابط این سه کشور با پیوند های عمیق دینی، تاریخی و فرهنگی به یکدیگر تنیده شده اند.

نخست وزیر پاکستان با تمجید از همکاری های سه جانبه سیاسی، پارلمانی و دفاعی پس از اولین نشست وزرای خارجه سه کشور در سال 2017 میلادی که در باکو انجام شد، بر عزم پاکستان برای همکاری با آذربایجان و ترکیه در راستای تقویت بیشتر و چندوجهی کردن مناسبات، تاکید کرد.

وی ادامه داد که همکاری های مشترک در بخش های مختلف از جمله اقتصاد، انرژی، گردشگری، فرهنگ، آموزش، فناوری، اختراع، بهداشت و تغییرات اقلیمی، ضروری است.

گفتنی است سه کشور پیش از این رایزنی هایی در سطح وزرای خارجه، روسای پارلمان ها و کارکنان دفاعی برگزار کرده اند.

ارسال نظر

 
1