خبر فوری

 
 
مبارزه با افراط گرایی محور گفتگوی مقامات اروپایی و اندونزیایی با وزیر امور مذهبی پاکستان
کد خبر :264130547

17:06 1403/06/23


برچسب ها : اتحادیه اروپا, اسلام, افراط گرایی, اندونزی, پاکستان و اتحادیه اروپا, پاکستان و اندونزی, چودری سالک حسین,

هیئتی از اتحادیه اروپا و کاردار سفارت اندونزی بصورت جداگانه با وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین ادیان پاکستان دیدار و گفتگو کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئتی از اتحادیه اروپا و کاردار سفارت اندونزی بصورت جداگانه با وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین ادیان پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

فرانس ون دیل فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور ادیان و مذاهب طی سفر به اسلام آباد با چودری سالک حسین وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین ادیان پاکستان به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این نشست موضوعات مختلفی همچون نگرانی های روزافزون جهانی در مورد توهین به مقدسات و عدم تحمل مذهبی، تروریسم، فرقه گرایی و ترویج صلح و هماهنگی بین ادیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، هر دو طرف تعهد خود را برای همکاری در مبارزه با عدم تحمل مذهبی و ایجاد آینده ای آرام اعلام کردند.

در همین حال، سالک حسین بر تعهد پاکستان به حمایت از حقوق اقلیت ها تاکید کرد و اظهار داشت: یک سیاست جامع در مورد هماهنگی بین ادیان تدوین و برای تصویب به کابینه فدرال ارائه شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه پاکستان در ترویج تساهل مذهبی مصمم است، گفت: بیش از 700 عالم از ادیان و مذاهب مختلف در ایالت سند پیغام پاکستان را تأیید کرده اند و هیچ فردی مجاز نیست به نام دین، قانون را در دست بگیرد.

مقامات بر تعهد متقابل خود برای تقویت همکاری بین پاکستان و اتحادیه اروپا برای ترویج هماهنگی بین ادیان و مبارزه با نابردباری مذهبی و افراط گرایی تاکید کردند.

در این نشست فرانس ون دیل فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای ترویج دین و اعتقادات توسط رینا کیونکا سفیر اتحادیه اروپا در پاکستان همراهی شد.

رحمت هندیارتا کوسوما کاردار سفارت اندونزی در پاکستان نیز با چودری سالک حسین وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین ادیان پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

سالک حسین در گفتگو با مقام اندونزیایی بر تعهد پاکستان به مبارزه با افراط گرایی مذهبی و ترویج هماهنگی بین ادیان در سراسر کشور تاکید کرد.

در این دیدار، پیشنهادات مختلف برای ارتقای وفاق مذهبی و احترام به انسانیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور مذهبی پاکستان گفت: جهان اسلام به شدت به اتحاد و همبستگی نیاز دارد همچنین با توجه به چالش ها و شرایطی که امروز کشورهای مسلمان با آن مواجه هستند، نیاز مبرمی به ارتقای وفاق مذهبی، بردباری و وحدت وجود دارد.

وی بیان کرد: اسلام وحدت امت، صلح، برادری، احترام به انسانیت و رفاقت را به ما می آموزد.

در همین حال، کاردار سفارت اندونزی نگرش مدارا و احترام را جزء ضروری ترین آموزه های اسلامی دانست و گفت: برای برقراری صلح در جهان نیاز فوری به گفتگو بین ادیان و فرهنگ ها وجود دارد.

در این نشست، مقامات دو کشور بر افزایش همکاری ها برای از بین بردن افراط گرایی و ارتقای هماهنگی بین ادیان توافق کردند.

ارسال نظر

 
1