خبر فوری

 
 
دیدار فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح عربستان سعودی با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :262884945

16:06 1402/06/31


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و عربستان سعودی, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, ستاد مشترک نیروهای مسلح عربستان سعودی, فیاض بن حامد الرویلی,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار با فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح عربستان سعودی بر عزم خود برای توسعه مناسبات دوجانبه دوستانه در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه گذاری و دفاعی تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار با فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح عربستان سعودی بر عزم خود برای توسعه مناسبات دوجانبه دوستانه در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه گذاری و دفاعی تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ژنرال فیاض بن حامد الرویلی فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح عربستان سعودی که در صدر هیئت عالی رتبه در اسلام آباد حضور دارد بعد از ظهر امروز جمعه با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار و گفتگو نمود.

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های موجود در چهار بخش مهم کشاورزی، فناوری اطلاعات، انرژی و معدن ابراز داشت: پاکستان خواهان سرمایه گذاری عربستان سعودی و دیگر کشورها در بخش‌های مختلف است.

وی افزود: در این راستا یک شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاری(SIFC) تشکیل شده است که در زمینه تسریع روند تصمیم گیری و تسهیل سرمایه گذاری های مستقیم خارجی به عنوان یک پنجره واحد فعالیت خواهد کرد.

رئیس جمهور پاکستان با ابراز خرسندی نسبت به سطح همکاری‌های دوجانبه موجود میان پاکستان و عربستان سعودی گفت: تبادل هیئت‌های عالی رتبه نظامی میان دو کشور به تقویت مناسبات دفاعی و گسترش همکاری‌ها در این زمینه کمک خواهد کرد.

عارف علوی با تمجید از رویکرد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در از سرگیری روابط دیپلماتیک با ایران خاطرنشان کرد: این اقدام به ایجاد امنیت و ثبات در منطقه کمک خواهد نمود.

وی گفت: عربستان سعودی همواره در برهه‌های دشوار در کنار پاکستان حضور داشته است و دو کشور پاکستان و عربستان سعودی دارای مواضع و دیدگاه یکسان نسبت به موضوعات مختلف منطقه‌ای و جهانی و روابط خوب دوستانه در بخش‌های مختلف هستند.

علوی در ادامه اظهارات خود از مقامات ریاض برای کمک به پاکستان در جهت مقابله با چالش‌های اقتصادی تقدیر نمود، وی همچنین از نقش عربستان سعودی در طرح مسائل جهان اسلام به ویژه موضوعات فلسطین، کشمیر و افغانستان در بستر سازمان همکاری اسلامی تمجید نمود.

در ادامه این دیدار ژنرال فیاض بن حامد الرویلی گفت: پاکستان و عربستان سعودی از ابتدا دارای روابط نزدیک در بخش‌های مختلف بوده و همواره برای تقویت و بهبود روابط دوجانبه تلاش نمودند.

وی افزود: چشم انداز 2030 دولت سعودی رفاه و آبادانی را در کشورهای همسایه و جهان اسلام ایجاد خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1