خبر فوری

 
کمک بشر دوستانه 16.5 میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای آسیب پذیرترین مردم پاکستان
کد خبر :262488233

11:28 1402/04/14


برچسب ها : پاکستان و اتحادیه اروپا, سیل, کمک مالی, کمک های بشردوستانه,

به گفته کمیسیون اروپا، مبلغ 15 میلیون یورو از این کمک به نهادهای غیردولتی فعال در زمینه کمک به مردم جهت فراهم کردن مواد غذایی، پناه گاه، آب و خدمات نظافت و همچنین به پناهجویان افغان و جامعه میزبان آنها فراهم خواهد شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اتحادیه اروپا براساس حس بشردوستانه از کمک مالی 16.5 میلیون دلاری برای قشر ضعیف جامعه پاکستان خبر داد.

براساس اعلامیه منتشر شده از سوی کمیسیون اروپا، کمیسیون برای کمک به آسیب پذیرترین مردم پاکستان کمک 16.5 میلیون دلاری را فراهم می کند؛ این کمک برای قربانیان بلایای تغییرات اقلیمی و درگیری ها می باشد.

در اعلامیه بیان شد که 15 میلیون یورو از این مبلغ به نهادهای غیردولتی فعال در زمینه کمک به مردم جهت فراهم کردن مواد غذایی، پناه گاه، آب و خدمات نظافت و همچنین به پناهجویان افغان و جامعه میزبان آنها فراهم خواهد شد. گفته شد که، 1.5 میلیون یورو باقیمانده برای تمرکز بر برنامه های ارتقای تاب آوری آب و هوا، ارتقای هماهنگی با مقامات محلی و آماده سازی در برابر بلایا ارائه می شود.

این بیانیه می افزاید که اتحادیه اروپا 30 میلیون یورو برای کمک های بشردوستانه و کمک از کشورهای عضو از طریق مکانیسم حفاظت مدنی خود در واکنش به سیل های ویرانگر در تابستان 2022 در پاکستان اختصاص داده است. در ادامه بیانیه ضمن تشریح پس زمینه این کمک، آمده است که پاکستان در فصل گرم سال 2022 میلادی با بدترین سیل تاریخی مواجه شد که این سیل 33 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد، 1700 تن جان باخته و دست کم 2 میلیون و دویست هزار اماکن نابود شدند. این سیل حدود یک سوم از کشور پاکستان را به زیر آب برد و در مقیاس بالایی تولیدات کشاورزی را تحت تاثیر قرار داد که منجر به افزایش چشمگیر نیازهای بشردوستانه شد.

همچنین گفته شد که گسترش بحران انسانی در افغانستان کشورهای همسایه آن از جمله پاکستان و ایران را تحت تاثیر قرار می دهد که باعث ادامه جریان کوچ شده است. در این بیانیه آمده است که پاکستان به مدت چهار دهه میزبان پناهجویان بوده است. بر اساس یک تخمین، جمعیت افغان‌ها در پاکستان حدود 3.7 میلیون نفر است که از این تعداد 1.6 میلیون نفر افغان‌های فاقد مدرک و سایر افراد دارای مدرک هستند.

ارسال نظر

 
1