خبر فوری

 
رئیس جمهور پاکستان: پاکستان خواستار تغییر مناسبات خود با قطر به روابط اقتصادی سودمند متقابل است
کد خبر :25905184

16:46 1402/04/15


برچسب ها : پاکستان و قطر, تجارت, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر قطر,

شیخ سعود بن عبدالرحمن الثانی سفیر قطر در پایان ماموریت خود در اسلام آباد، با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شیخ سعود بن عبدالرحمن الثانی سفیر قطر در پایان ماموریت خود در اسلام آباد، پس از محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.

دکتر عارف علوی در این نشست با بیان اینکه پاکستان علاوه بر آنکه متمایل به تقویت مناسبات تجاری و سرمایه گذاری با قطر می باشد، تصریح داشت که همچنین خواستار تغییر روابط به روابط اقتصادی سودمند متقابل است. وی افزود: پاکستان خواستار مشارکت در بخش انرژی با قطر و سرمایه گذاری این کشور در بخش های مختلف اقتصادی در پاکستان است.

رئیس جمهور پاکستان در ادامه ضمن ستودن میزبانی قطر از پاکستانی های مقیم این کشور، با تاکید بر این امر که این مردم در روابط میان دو کشور نقش پل را ایفا می کنند، ابراز امیدواری کرد که قطر تعداد کارگران ماهر پاکستانی را افزایش دهد و تسهیلات ویزای بیشتری در پاکستان باز کند.

وی ضمن تمجید از اقدامات قطر در زمینه مبارزه با اسلام هراسی، افزود: جامعه اسلامی نیازمند تلاش های بیشتر جهت مبارزه با روند فزاینده اسلام هراسی در جهان است. وی همچنین بر نقض جدی حقوق بشر در جامو و کشمیر و همچنین آزار و اذیت اقلیت ها به ویژه مسلمانان در هند تاکید کرد و گفت: مناقشه جامو و کشمیر و جنایات نیروهای امنیتی هند در جامو و کشمیر تحت اشغال غیرقانونی هند، تهدیدی دائمی برای صلح و امنیت منطقه است.

عارف علوی طی صحبت در مورد افغانستان، اظهار داشت که دو کشور پاکستان و قطر به همراه برپایی صلح و ثبات در افغانستان، باید به صورت مشترک جهت فراهم کردن کمک های بشر دوستانه به مهاجرین افغان در پاکستان کار کنند. وی در ادامه کمک های بشردوستانه قطر به پاکستان در خصوص سیل سال 2022 میلادی تشکر و قدردانی کرد.

رئیس جمهور برای سفیر آرزوی موفقیت کرد و از نقش وی در تقویت همکاری های همه جانبه پاکستان و قطر در زمینه های مورد علاقه قدردانی به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1