خبر فوری

 
 
دیدار خداحافظی سفیر ایران با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان
کد خبر :258783750

17:08 1402/01/29


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, سردار ایاز صادق, سفیر ایران در پاکستان, سید محمد علی حسینی, وزیر امور اقتصادی پاکستان,

وزیر امور اقتصادی پاکستان در جریان دیدار با سفیر ایران بر اهمیت مناسبات دوستانه میان پاکستان و ایران تأکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور اقتصادی پاکستان در جریان دیدار با سفیر ایران بر اهمیت مناسبات دوستانه میان پاکستان و ایران تأکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان در آستانه پایان مأموریت دیپلماتیک خود در این کشور با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار نمود.

در این دیدار دو طرف پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوستانه دوجانبه و سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان در جریان این دیدار ضمن تقدیر از خدمات سفیر ایران در تقویت روابط اقتصادی میان اسلام آباد و تهران اظهار داشت: با مدیریت و رهبری سفیر ایران روابط اقتصادی میان دو کشور رشد چشمگیری را شاهد بوده و طرح‌های مشترک مختلفی میان دو کشور در زمینه‌های انرژی، کشاورزی و بخش‌های اساسی آغاز گردید.

وی همچنین با تمجید از نقش مؤثر و پویای سفیر ایران در تسهیل اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان آن را گامی مثبت در جهت ارتقای همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور عنوان نمود.

وی با اشاره به جایگاه روابط با ایران خاطرنشان کرد: اسلام آباد اهمیت ویژه‌ای برای روابط خود با پاکستان قائل است و دو کشور نیازمند استفاده همه جانبه از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های حقیقی موجود در جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه هستند.

در ادامه این دیدار سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با تقدیر از میزبانی و حمایت گرم مقامات پاکستانی در طول دوران حضور در این کشور بر عزم تهران برای ارتقای بیش از پیش روابط اقتصادی میان پاکستان و ایران تأکید و ابراز امیدواری نمود سفیر آتی نیز این روند را تداوم خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: حجم تبادلات تجاری دوجانبه برای نخستین مرتبه در طول تاریخ مراودات اقتصادی پاکستان و ایران به بیش از 2 میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی همچنین از تلاش‌های وزارت امور اقتصادی پاکستان در برگزاری موفقیت آمیز بیست و یکمین نشست کمیته مشترک اقتصادی پاکستان و ایران تمجید نمود و گفت: گفتگوهای دوجانبه میان پاکستان و ایران در زمینه حمل و نقل، گمرک و تجارت به زودی نهایی خواهند شد، ایران در حال بهره برداری از طرح‌های مختلف انتقال برق، بازارچه‌های مرزی آزمایشی و دیگر پروژه‌هاست.

وی افزود: در حال حاضر پاکستان 144 مگاوات را از ایران دریافت می‌کند و پس از تکمیل دیگر پروژه‌های انتقال برق این حجم افزایش خواهد یافت، ایران توانایی صادرات 500 مگاوات برق به پاکستان را داراست.

دو طرف در ادامه این دیدار نسبت به تداوم تعاملات دوجانبه برای پیشرفت در همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور توافق کردند.

ارسال نظر

 
1