خبر فوری

 

رم: به گزارش راز نیوز | محسن نقوی وزیر کشور و مبارزه با مواد مخدر پاکستان با وزیر کشور ایتالیا در رم به گفتگو و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات، وزیر کشور پاکستان پس از بازدید از انگلیس در راس هیئتی از جمله چودری سالک حسین وزیر پاکستانی های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی به کشور ایتالیا سفر کرد.

وی در ابتدای این سفر با متئو پیانتدوسی همتای ایتالیایی خود در رم دیدار کرد و هر دو طرف در مورد اقدامات مشترک برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی، قاچاق انسان و همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر و امنیت مرزی گفتگو کردند.

طرفین همچنین در مورد یک برنامه اقدام یکپارچه و مؤثر علیه مهاجران غیرقانونی، قاچاق انسان، مبارزه با مواد مخدر و امنیت مرزها توافق کردند.

به منظور جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و انسان، ایتالیا از پاکستان حمایت خواهد کرد تا امنیت مرزهای خود را افزایش دهد و در این راستا، به زودی یک تیم ایتالیایی در این زمینه به پاکستان سفر خواهد کرد.

محسن نقوی همچنین موضوع 146 زندانی پاکستانی در ایتالیا را مطرح نمود و خواستار آزادی 42 تن از آنها شد و گفت: همکاری قوی میان دو کشور به جلوگیری از قاچاق انسان، مبارزه با مواد مخدر و امنیت مرزها کمک شایانی می کند.

وی تأکید کرد: برای جلوگیری از ورود غیرقانونی پاکستانی ها به ایتالیا و قاچاق مواد مخدر در همه سطوح تدابیری از جمله سیاست مدارای صفر اتخاذ شده است.

در همین حال، چودری سالک حسین وزیر پاکستانی های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی ضمن تأکید بر نهایی شدن قرارداد معلق نیروی انسانی ماهر با توجه ویژه بر مسئله جلوگیری از مهاجران غیرقانونی، گفت: ایتالیا می تواند از نیروی کار ماهر پاکستانی بسیار بهره مند شود.

وزیر کشور ایتالیا از اقدامات محسن نقوی برای پیشگیری از قاچاق انسان و مواد مخدر قدردانی کرد و از همکاری کامل خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر، امنیت مرزی و قاچاق انسان اطمینان داد.

محسن نقوی نیز از متئو پیانتدوسی وزیر کشور ایتالیا برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

علی جاوید سفیر پاکستان در ایتالیا و مقامات ارشد وزارت کشور ایتالیا نیز در این مراسم حضور داشتند.

 

ارسال نظر

 
1