خبر فوری

 
بازگشت ائتلاف گروه های تروریستی در پاکستان به بهانه نجات این کشور از دسیسه های سیاستمداران
کد خبر :257210530

13:36 1402/01/20


برچسب ها : ائتلاف, ائتلاف تروریستی, اجلاس, احمد لدهیانوی, اقتصاد, بحران اقتصادی, پاکستان, تروریست ها, تروریسم, جماعت الدعوه, سپاه صحابه, سیاستمداران, شورای دفاع پاکستان, گروه های تروریستی, گروه های ممنوعه, لاهور, لشکر جهنگوی, لشکر طیبه,

شورای دفاع پاکستان DPC که اساسا ائتلاف گروه های جهادی پاکستان (گروه های تروریستی) می باشد، روز گذشته با برگزارشی نشستی در لاهور با محوریت تهدید منافع ملی توسط سیاستمداران، به بررسی این موضوع پرداخت.


لاهور: به گزارش راز نیوز| شورای دفاع پاکستان DPC که اساسا ائتلاف گروه های جهادی پاکستان (گروه های تروریستی) می باشد و از چندسالی غیر فعال بود، روز شنبه 8 آوریل / 19 فروردین با حضور در یک هتل در لاهور با دستور کار یک ماده ای "تهدید ادعایی برای منافع ملی توسط سیاستمداران" را مورد بررسی قرار داد.

شایان ذکر است شورای دفاع پاکستان پس از جان باختن نظامیان پاکستان در منطقه مرزی مشترک پاکستان-افغانستان در سال 2011 میلادی درپی حمله نظامیان آمریکایی، به منظور انتقام گیری تشکیل شده بود که با کشته شدن مولانا سمیع الحق بنیانگذار این شورا در سال 2018 میلادی، غیرفعال شد. با تشکیل این شورا، جنبش منظمی علیه تدارکات ناتو آغاز شد. سه تن به نام های مولانا سعید، مولانا سمیع الحق و ژنرال حمید گل در این ائتلاف قریب به 40 حزب و گروه، در خط مقدم قرار داشتند.

در این نشست که با پوشش خبری مستقیم و زنده بسیاری از رسانه ها و خبرگزاری های پاکستان همراه بود، بدون نام بردن از حزب سیاسی خاص، در گزارش مشترک این ائتلاف تروریستی موضوع "توطئه سیاستمداران برای گسترش هرج و مرج" در کشور به دستور قدرت های جهانی صحبت شده است. گفتنی است در این نشست، رهبران ارشد گروه های ممنوعه جماعت الدعوه و جماعت اسلامی حضور نداشتند.

حامد الحق حقانی (فرزند سمیع الحق) رئیس شورای دفاع پاکستان طی سخنرانی در این اجلاس اظهار داشت که قدرت های بین المللی درحال دسیسه برای تضعیف پاکستان می باشند. دشمن به این دلیل که پاکستان یک قدرت هسته ای است، علیه آن دسیسه می کند، او می داند که نمی توان این ملت را با قدرت زور شکست داد. وی مدعی شد که قدرت های دشمن با هدف آشوب در کشور سعی دارند حملات انتحاری علیه مساجد و حسینیه ها انجام دهند. دشمن پنهان شده در افغانستان، سعی دارد علیه پاکستان از خاک افغانستان حملات انجام دهد.

در سخنرانی های نمایندگان، سیاستمداران و به ویژه حزب تحریک انصاف و عمران خان را بدون ذکر اسامی آنها به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

محمد احمد لدهیانوی از رهبران گروه تروریستی لشکرجهنگوی/سپاه صحابه سابق و اهل سنت و الجماعت فعلی در سخنرانی خود در این نشست، گفت: تصمیمات امور سیاسی بجای خیابان ها باید در پارلمان ها گرفته شوند، ما هیچ نوع هرج و مرج را تحمل نخواهیم کرد، وی با اشاره به اظهارات زلمی خلیل زاد سفیر سابق آمریکا در امور افغانستان به نفع عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان، گفت که عوامل خارجی در امور داخلی پاکستان مداخله می کنند.

لدهیانوی بدون شفاف سازی و ارائه توضیحات بیان داشت که وقت آن فرا رسیده است تا هرچه سریعتر این را بررسی و مورد نظارت قرار داد.

نمایندگان در سخنرانی های خود بیان داشتند که اقتصاد و دفاع از کشور درکنار یکدیگر قرار دارند و حرکت می کنند، اما اقتصاد از چند سال گذشته روبه افول است و باوجود تمامی اعشار های منفی اقتصادی، کشور مستحکم می باشد. اکثر سخنرانان، قشر سیاسی پاکستان را مسئول بحران های فعلی پاکستان دانسته و گفتند که سیاستمداران به بهای شرایط بد اقتصادی، بی عدالتی و تروریسم، درگیری تامین منافع سیاسی خود هستند. آنها همچنین سیاستمداران را به، به خطر انداختن تمامیت ارضی کشور متهم کردند.

رهبران بر لزوم پی ریزی یک استراتژی برای حفاظت از مرزهای ایدئولوژیک و جغرافیایی پاکستان تاکیده کرده اند که مبتنی بر حفظ آزادی، حاکمیت، عزت ملی و منافع ملی پاکستان باشد.

در بیانیه مشترک این شورا آمده است که توطئه های داخلی با دشمن خارجی نیز کشور را بی ثبات می کند، هر روز که می گذرد شاهد افزایش بی ثباتی سیاسی در کشور هستیم که این امر به طور مستقیم بر تمامی جوانب زندگی مردم تاثیر می گذارد و به دلیل اشتباهات سیاستمداران، مردم با عواقب آن دست و پنجه نرم می کنند، بی ثباتی سیاسی و اقتصادی درحال تضعیف اساس و پی پاکستان است و تمامیت ارضی آن را با خطرات روبرو می کند.

در این بیانیه همچنین گفته شد که توطئه علیه قوانین مربوط به حرمت خاتمیت پیامبر، اصحاب کرام و اهلبیت و شخصیت های مقدس باید متوقف شود. این گردهمایی حمایت و همبستگی با آزادی کشمیر و فلسطین و همه ملت های تحت ستم را اعلام می کند. این اجتماع تمامی تلاش های مرتبط با تقویت و گسترش روابط پاکستان-افغانستان را امری بسیار ضروری و مهم برای صلح و امنیت منطقه می داند.

ارسال نظر

 
1