خبر فوری

 
وزیر امور خارجه هند از گفتگو با رهبران پاکستانی خودداری می کند
کد خبر :246958483

14:16 1403/07/16


برچسب ها : اجلاس سازمان همکاری شانگهای, اسلام آباد, پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, پاکستان و هند, روابط دوجانبه, سازمان همکاری شانگهای, سوبرامانیام جایشانکار, همکاری دوجانبه, وزیر امور خارجه هند,

وزیر امور خارجه هند شایعاتی مبنی بر انجام گفتگوهای سازنده با دولت پاکستان در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در اسلام آباد را قاطعانه رد کرد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز | وزیر امور خارجه هند شایعاتی مبنی بر انجام گفتگوهای سازنده با دولت پاکستان در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در اسلام آباد را قاطعانه رد کرد و قرار است اولین سفر خود را پس از یک دهه به کشور همسایه صرفا برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای (SCO) انجام دهد.

سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند خطاب به خبرنگاران گفت: برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای از اسلام آباد بازدید خواهم کرد، اما برنامه ای برای شرکت در گفتگوهای دوجانبه با رهبران پاکستانی ندارم.

وی افزود: من برای یک رویداد چند جانبه به اسلام آباد سفر خواهم کرد و قرار نیست برای بحث در مورد روابط هند و پاکستان به آنجا بروم زیرا قصد دارم عضو خوبی از سازمان همکاری شانگهای باشم، از آنجایی که من فردی مودب و مدنی هستم و مطابق با روحیاتم رفتار خواهم کرد.

جایشانکار در خصوص عدم حضور نارندرا مودی نخست وزیر هند در این سفر، گفت: به طور معمول، نخست وزیر به جلسات سطح بالای سران کشورها می رود و این مطابق با سنت ها است.

وی همچنین در چارچوب رویکرد هند اظهار داشت: هند قطعاً مایل است روابط خوبی با پاکستان داشته باشد، اما این امر با نادیده گرفتن تروریسم فرامرزی و افراط در افکار واهی امکان پذیر نیست.

وی افزود: وضعیت کنونی به نفع هیچ یک از ملت ها نیست؛ یک راه رو به جلو وجود دارد و آن برقراری مجدد صلح و آرامش در مناطق مرزی، احترام به خط کنترل مرزی و عدم تلاش برای تغییر وضعیت فراتر از آن است.

در میان نمایندگان، آقای جایشانکار با همتای چینی خود در اسلام آباد دیدار خواهد کرد و جالب است که او نظرات خود در مورد روابط هند و چین را این چنین بیان کرد: روابط هند و چین بر سر یک "چهار راه" قرار دارد.

وی در پایان سخنان خود بر احترام متقابل، حساسیت متقابل و علاقه متقابل تأکید کرد و اظهار داشت: در نهایت، ظهور آسیا تنها زمانی اتفاق می افتد که هند و چین پویایی مثبت داشته باشند.

این اولین سفر یک وزیر امور خارجه هند به پاکستان در 9 سال گذشته خواهد بود و پیش از این سوشما سواراج هیئت هندی را در کنفرانس وزیران قلب آسیا در مورد افغانستان که در 8 تا 9 دسامبر 2015 در اسلام آباد برگزار شد، رهبری کرد.

ارسال نظر

 
1