خبر فوری

 
 
سفر نماینده عالی رتبه آمریکا به پاکستان: توافق برای همکاری نزدیک جهت تقویت امنیت منطقه
کد خبر :24689633

10:58 1403/02/12


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, جان باس, روابط دو جانبه, روابط دوجانبه, معاون وزیر امور خارجه آمریکا, همکاری دفاعی, واشنگتن,

وزارت امور خارجه پاکستان گزارش داد که پاکستان و آمریکا روز سه‌شنبه ضمن تاکید بر روابط نزدیک فی‌مابین، متعهد شدند که همکاری ها را در زمینه امنیت منطقه را افزایش دهند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان گزارش داد که پاکستان و آمریکا روز سه‌شنبه ضمن تاکید بر روابط نزدیک فی‌مابین، متعهد شدند که همکاری ها را در زمینه امنیت منطقه را افزایش دهند.

وزارت خارجه پاکستان پس از دیدار هیئت آمریکایی بازدیدکننده به سرپرستی جان باس مشاور امور اداری و سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا و رحیم حیات قریشی معاون وزیر امور خارجه پاکستان، در بیانیه ای، گفت: مذاکرات دو جانبه طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه را شامل شد و هر دو طرف بر اهمیت تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری تاکید کردند.

در ادامه آمده است که این گفتگوی مثمر ثمر، بود و منجر به تایید مجدد تعهد به تقویت همکاری در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری و امنیت منطقه شد.

الیزابت هورست معاون وزیر امور خارجه آمریکا برای آسیای جنوبی و دونالد بلوم سفیر آمریکا در پاکستان نیز در این هیئت و نشست حضور داشتند.

این اولین سفر یک مقام آمریکایی به اسلام آباد از زمان تشکیل دولت جدید پس از انتخابات 8 فوریه می باشد.

بر اساس نامه های رد و بدل شده در ماه گذشته میلادی میان رهبران دو کشور پاکستان و آمریکا، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بر ماهیت مشارکت پایدار پاکستان و آمریکا در راستای تامین امنیت مردم پاکستان و جهان تاکید کرده بود.

بخوانید: سفر نماینده عالی ایالات متحده آمریکا به پاکستان

ارسال نظر

 
1