خبر فوری

 
حمله گسترده بی ال اف به نیروهای ارتش پاکستان در نقاط مختلف ایالت بلوچستان
کد خبر :246827820

11:02 1402/05/24


برچسب ها : آواران, ارتش پاکستان, اردوگاه ارتش پاکستان, ایست و بازرسی, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, سرگرد گهرام بلوچ, شهرستان کیچ, گروه های مسلح بلوچ,

سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ به نام جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه‌ای مسئولیت حملات به نیروهای ارتش پاکستان در نقاط مختلف ایالت بلوچستان را بر عهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ به نام جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه‌ای مسئولیت حملات به نیروهای ارتش پاکستان در نقاط مختلف ایالت بلوچستان را بر عهده گرفت.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه اعلام داشت: فدائیان بلوچ ما اردوگاه و مراکز ایست و بازرسی نیروهای ارتش پاکستان که مشغول مراسمات جشن استقلال پاکستان بودند را در مناطق مختلفی همچون مشکه، گچک، شاپک، جهاو، پیراندر، مالار و کولواه هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن دست کم 10 تن از نظامیان دشمن به هلاکت رسیده و ده تن دیگر نیز زخمی شدند.

وی در تشریح جزئیات این حملات ابراز داشت: این حملات زنجیره‌وار بی ال اف از 21 مرداد ماه آغاز گردید، حوالی ساعت 8 شنبه شب 21 مرداد ماه اردوگاه ارتش پاکستان واقع در مناطق کهن و گچک شهرستان پنجگور را با استفاده از آرپی‌جی و سلاح‌های سنگین هدف قرار دادیم که منجر به کشته شدن یک نظامی پاکستانی و زخمی شدن یک تن دیگر شد.

وی افزود: فدائیان بلوچ ما همچنین حوالی ساعت 10:30 شب شنبه 21 مرداد اردوگاه ارتش پاکستان واقع در منطقه کوهستانی بارگ از توابع بخش شاپک شهرستان کیچ را نیز به وسیله آرپی‌جی و دیگر سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار دادند که در نتیجه آن یک نظامی دشمن کشته و یک نفر نیز مجروح شد.

سرگرد گهرام بلوچ گفت: فدائیان بلوچ همچنین روز یکشنبه مورخه 22 مرداد ماه نیز نیروهای اشغالگر پاکستانی را در چهار حمله جداگانه در شهرستان آواران هدف قرار دادند.

وی افزود: نخستین حمله ساعت 7 شامگاه روز یکشنبه به مرکز ایست و بازرسی ارتش پاکستان واقع در منطقه بدرنگ بخش جهاو شهرستان آواران با استفاده از آرپی‌جی و دیگر سلاح‌های خودکار صورت گرفت، در این حمله دو نظامی دشمن کشته و یک تن دیگر نیز به شدت زخمی شد.

وی گفت: دومین حمله نیز ساعت 8 یکشنبه شب علیه اردوگاه ارتش اشغالگر در منطقه ملیش بند از توابع بخش مشکه شهرستان آواران به وقوع پیوست و فدائیان بلوچ ما با استفاده از آرپی‌جی و دیگر سلاح‌های خودکار اردوگاه ارتش پاکستان را هدف قرار دادند که در نتیجه آن 2 نظامی کشته و 3 نفر نیز زخمی شدند.

همچنین سومین حمله فدائیان بلوچ نیز علیه اردوگاه ارتش پاکستان واقع در منطقه پیراندر کچ شهرستان آواران حوالی ساعت 9 یکشنبه شب صورت گرفته که منجر به کشته شدن یک نظامی پاکستانی و زخمی شدن یک تن دیگر شد.

سرگرد گهرام بلوچ تصریح کرد: چهارمین حمله نیز در ساعت 10 شب یکشنبه به اردوگاه ارتش پاکستان در منطقه مالار کهن شهرستان آواران صورت گرفت، در این حمله از آرپی‌جی و سلاح‌های سنگین استفاده گردید که منجر به کشته شدن دو نظامی دشمن و زخمی شدن یک تن دیگر شد.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان افزود: فدائیان بلوچ همچنین به صورت هم‌زمان حوالی ساعت 7:30 شامگاه روز یکشنبه 22 مرداد اردوگاه ارتش پاکستان در منطقه بلور بخش کولواه شهرستان کیچ را نیز مورد هدف قرار دادند که منجر به هلاکت یک نظامی ارتش دشمن و زخمی شدن سه تن دیگر شد.

وی گفت: فدائیان بلوچ ما زمانی این اردوگاه‌های ارتش پاکستان را هدف قرار دادند که آنان در تدارک برای مراسمات جشن به اصطلاح آزادی مشغول بودند.

سرگرد گهرام بلوچ ابراز داشت: بلوچستان یک کشور اشغالی است که تحت اشغال پاکستان قرار دارد، بنابراین دشمن مجاز به برگزاری مراسمات جشن به اصطلاح آزادی نیست و ما اجازه نخواهیم داد نیروهای مسلح غیر بومی و عناصر آنان در این سرزمین به برگزاری مراسمات جشن استقلال بپردازند. این‌گونه مراسمات در اهداف اولویت دار بی ال اف قرار دارند و ما برای مقابله با آنان از تمامی قوای خود استفاده خواهیم نمود.

وی افزود: جبهه آزادی بخش بلوچستان و نهضت آزادی ملی بلوچ از حمایت و تأیید همه جانبه ملت بلوچ برخوردارند که به تقویت این نهضت کمک می‌کند، هیچ فرد عاقل بلوچ روز به اصطلاح استقلال پاکستان را نمی‌پذیرد و نه در این‌گونه مراسمات شرکت خواهد کرد، اما ارتش اشغالگر پاکستان به اجبار مردم بلوچ را از مناطق مختلف بلوچستان وادار به حضور در مراسمات جشن آزادی پاکستان می‌کند تا از آنان به عنوان یک سپر انسانی برای در امان ماندن از حملات فدائیان بلوچ استفاده کنند، استفاده از مردم به عنوان سپر انسانی بیانگر شکست آشکار ارتش پاکستان علیه فدائیان بلوچ است.

وی گفت: جبهه آزادی بخش بلوچستان مسئولیت این حملات را بر عهده می‌گیرد و حملات ما علیه منافع دستگاه حاکمیت، ارتش پاکستان و عناصر همکار آن تا زمان آزادی کامل بلوچستان با شدت هرچه بیشتر تداوم خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1