خبر فوری

 
سناتور پاکستانی: آیا استقرار ناوهای جنگی پاکستان در دریای عرب برای حمایت از منافع رژیم صهیونیستی است؟
کد خبر :245777417

14:42 1402/10/18


برچسب ها : پاکستان و اسرائیل, پاکستان و رژیم صهیونیستی, جماعت اسلامی پاکستان, دریای عرب, سناتور مشتاق احمد خان, غزه, محاصره, ناو جنگی, نیروی دریایی ارتش پاکستان, کشتی جنگی, کمک های بشردوستانه,

سناتور مشتاق احمد خان در پیامی در رسانه ایکس در واکنش به استقرار ناوهای جنگی نیروی دریایی پاکستان در دریای عرب، ضمن انتقاد تند از دولت پاکستان، خواستار تجدید نظر در این تصمیم گیری شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سناتور مشتاق احمد خان از حزب جماعت اسلامی پاکستان پس از انتشار خبر استقرار ناوهای جنگی پاکستان در دریای عرب، صبح امروز دوشنبه 18 دی در توئیتی نسبت به این مسئله باتوجه به تحولات منطقه واکنش نشان داد .

بخوانید: پاکستان کشتی های جنگی خود را در دریای عرب مستقر کرد

وی در متن این پیام در صفحه رسمی خود در رسانه ایکس نوشت: نیروی دریایی پاکستان باید شفاف سازی کند، آیا اقدام به استقرار ناوهای جنگی در واکنش به فعالیت حوثی ها/ساکنان یمن برای قطع خط انتقال به اسرائیل، انجام شده است؟

لازم به ذکر است، در ماه اخیر برخی رسانه‌های پاکستانی مدعی شدند که یک کشتی کانتینری در حالی که از بندر ملک عبداله در عربستان سعودی به سمت بندر کراچی در حال حرکت بود، روز سه‌ شنبه 5 دی‌ماه (26 دسامبر 2023) در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفت، اما این حادثه، تلفاتی به دنبال نداشت. پس از این گزارش پاکستان مدعی شد که استقرار ناوهای جنگی این کشور در دریای عرب در واکنش به مسائل امنیتی پیش آمده در دریا، می باشد.

سناتور مشتاق احمد خان در ادامه متن پیام خود اظهار داشت: از این تصمیم دولت پاکستان آزرده خاطر شدم، دولت باید در این تصمیم گیری تجدید نظر کند. یمن / حوثی ها در کنار مردم غزه ای هستند که درحال مبارزه برای آزادی قبله اول می باشند و اسرائیل از 3 ماه گذشته درحال نسل کشی مردم در غزه است و حوثی ها در واکنش به این اقدامات تروریستی درحال مبارزه می باشند.

وی ادامه داد که این اقدامات توسط یمنی ها به عنوان تکنیک فشار برای افزایش فشار بر اسرائیل و جامعه بین المللی جهت توقف کشتار توسط اسرائیل در غزه انجام می شود. تاسف آور این است که هیچ کشتی یا محموله کمک های بشر دوستانه برای شکستن حصر مردم غزه ارسال نمی شود بلکه کشتی هایی حامل محموله های سلاح و نفت به اسرائیل اعزام می شوند.

سناتور از کشورهای پاکستان، ترکیه و اندونزی خواست تا به عنوان سه نیروی دریایی بزرگ، کمک های ضروری از جمله غذا، دارو و آب را جهت پایان دادن به محاصره و رساندن کمک ها به غزه یک ناوگان بین المللی تشکیل دهند.

وی در آخر این پیام از جامعه اسلامی خواست تا تجارت، عرضه تسلیحات و نفت به اسرائیل را مسدود کند.

ارسال نظر

 
1