خبر فوری

 
پاکستان خواستار اقدامات فوری شورای امنیت برای پاسخگویی اسرائیل و حفاظت از فلسطینی ها شد
کد خبر :245386811

15:53 1403/06/08


برچسب ها : اسرائیل, اسلام آباد, افغانستان, پاکستان و رژیم صهیونیستی, تحریک طالبان پاکستان, جامو و کشمیر, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, ممتاز زهرا بلوچ, نسل کشی, نشست خبری, نشست مطبوعاتی, نوار غزه,

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی از سازمان ملل خواست تا ضمن پاسخگو کردن اسرائیل به جنایات جاری آن در غزه، نسبت به متوقف کردن نسل کشی فلسطینی ها اقدام فوری انجام دهد.


اسلام‌‍‌آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان روز پنجشنبه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا اقدامات فوری برای توقف نسل‌کشی مردم فلسطین، پایان دادن به نقض آشکار قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل توسط اسرائیل و پاسخگو بودن آن برای جنایات جنگی اتخاذ کند.

ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی خود نسبت به تهاجم نظامی گسترده اخیر توسط نیروهای اسرائیلی در بخش شمالی کرانه باختری اشغالی ابراز نگرانی کرد و گفت: این حمله نقض آشکار قوانین بین المللی از جمله کنوانسیون چهارم ژنو است که هدف قرار دادن بی رویه غیرنظامیان را ممنوع می کند.

وی گفت: تجاوزات مکرر اسرائیل و استفاده از زور، از جمله حملات هوایی و حملات پهپادی به مناطق مسکونی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

سخنگو بار دیگر بر محکومیت شدید پاکستان به بمباران مسجد جامع تاریخی خان یونس توسط نیروهای اسرائیلی تاکید کرد و گفت که حمله به مکان با اهمیت فرهنگی و مذهبی نقض آشکار قوانین بین المللی و کنوانسیون لاهه است.

وی طی صحبت در مورد تعاملات دیپلماتیک در هفته گذشته، به سفر محمد سائرس سجاد قاضی معاون وزیر امور خارجه که در رأس یک هیئت پاکستانی برای شرکت در پنجاهمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی به کامرون رفته بود، اشاره کرد و گفت: وی در این نشست ضمن صحبت در مورد دیدگاه پاکستان در مورد نسل کشی در غزه، وضعیت وخیم انسانی و ماجراجویی های اسرائیل در منطقه که تهدیدی برای صلح منطقه می باشد را برجسته کرده و در مورد موضوعاتی همچون جنایات جاری هند در کشمیر، مسائل اسلام هراسی و تغییرات اقلیمی صحبت می کند.

ممتاز بلوچ در ادامه اظهاراتش در پاسخ به سوالی گفت: دولت هیچ برنامه برای مذاکره با تحریک طالبان پاکستان TTP ندارد و حضور گروه های تروریستی از جمله تی تی پی در افغانستان توسط چندین گزارش بین المللی از جمله سازمان ملل متحد تایید شده است.

ارسال نظر

 
1