خبر فوری

 
تأکید رئیس مجلس سنای پاکستان بر اهمیت روابط دوجانبه میان اسلام آباد و آلماتی
کد خبر :241941727

13:33 1401/09/22


برچسب ها : اسلام آباد, پارلمان پاکستان, پاکستان و قزاقستان, رئیس مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی, هیئت پارلمانی,

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با هیئت پارلمانی قزاقستان بر اهمیت روابط دوجانبه میان اسلام آباد و آلماتی تأکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با هیئت پارلمانی قزاقستان بر اهمیت روابط دوجانبه میان اسلام آباد و آلماتی تأکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، یرلان کوشانوف رئیس مجلس سفلای پارلمان قزاقستان در ادامه دیدار با مقامات پاکستان امروز سه شنبه در صدر هیئت عالی رتبه 9 نفره با حضور در محل ساختمان پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای این کشور دیدار نمود.

رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار پیشاپیش فرارسیدن سالروز آزادی قزاقستان را به هیئت پارلمانی این کشور تبریک گفت و افزود: دو کشور در فوریه سال آتی میلادی سی‌امین سالروز آغاز روابط دیپلماتیک را جشن خواهند گرفت.

وی با تأکید بر اهمیت و جایگاه روابط با قزاقستان برای دولت پاکستان خاطرنشان کرد: روابط با قزاقستان برای ما بسیار حائز اهمیت است، من به مردم و پارلمان قزاقستان برای اعتماد به رهبری قاسم جومارت توكاييف و انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور جدید تبریک می‌گویم.

سنجرانی ابراز امیدواری نمود قزاقستان به رهبری رئیس جمهور جدید خود قله‌های توسعه و پیشرفت را فتح نماید و روابط دوستانه میان پاکستان و قزاقستان نیز بیش از پیش تقویت و گسترش یابد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تقدیر از دولت قزاقستان جهت ارسال کمک‌های سخاوتمندانه برای مردم سیل زده پاکستان خاطرنشان کرد: طبق سیاست «چشم انداز آسیای مرکزی» ما خواهان توسعه روابط پایدار و نتیجه بخش با کشورهای حوزه آسیای میانه هستیم. ارائه دسترسی به کشورهای حوزه آسیای میانه به بنادر گوادر و کراچی مهم‌ترین بخش این چشم انداز است.

رئیس مجلس سنای پاکستان با ابراز خرسندی نسبت به استقبال از هیئت پارلمانی قزاقستان  افزود: امیدوارم این سفر تفاهم و همکاری میان دو کشور را تقویت نماید.

وی تصریح کرد: پارلمان مظهری از دیدگاه و خواست مردم است و تبادل هیئت‌های پارلمانی میان دو کشور مهم‌ترین روش برای تقریب روابط میان ملت‌های دو کشور خواهد بود. مؤسسه خدمات مجلس یک سازمان تحقیقاتی و ظرفیت‌سازی بی‌نظیر برای نمایندگان مجلس است. این مؤسسه می‌تواند بستری مناسب برای به اشتراک گذاری علوم و تجربیات پارلمانی باشد، با توجه به ظرفیت‌های دو کشور جستجوی مسیرهای جدید برای توسعه تجارت دوجانبه امری ضروری است، ما باید تجارت خود را تنوع ببخشیم. می‌توان پروژه‌های مشترکی در زمینه انرژی، کشاورزی، فناوری اطلاعات، نساجی، مسکن و عمران را آغاز کنیم.

محمد صادق سنجرانی در ادامه با بیان اینکه پاکستان از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای سرمایه گذاری برخوردار است گفت: سرمایه گذاران قزاقستانی می‌توانند در بخش‌های مختلف پاکستان مشارکت نمایند و ما از حضور آنان استقبال خواهیم کرد.

وی همچنین بر لزوم توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های تجاری، دفاعی، آموزشی و روابط مردمی تأکید کرد و گفت: تسهیل روند صدور روادید می‌تواند به ارتقای روابط مردمی و آموزشی میان دو کشور کمک نماید. از دانشجویان قزاق برای تحصیل در مراکز معروف آموزشی پاکستان دعوت می‌کنم.

رئیس مجلس سنای پاکستان در پایان هیئت قزاقستانی را از اهداف و مقاصد مجلس سنا، سیستم کمیته‌ها و نقش این مجلس در قانون‌گذاری آگاه ساخت.

در ادامه یرلان کوشانوف رئیس مجلس سفلای پارلمان قزاقستان با تأکید بر جایگاه پاکستان در منطقه بر عزم خود برای توسعه روابط و همکاری‌ها میان پاکستان و قزاقستان تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1