خبر فوری

 
سیدال خان: سرمایه گذاران ترکیه ای از فرصت های موجود اقتصادی بهره برداری کنند
کد خبر :241808786

11:25 1403/03/02


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, روابط دو جانبه, سفیر ترکیه, معاون رئیس مجلس سنای پاکستان, مهمت باچاجی,

مهمت باچاجی سفیر ترکیه در پاکستان روز چهارشنبه با سیدال خان جانشین رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| مهمت باچاجی سفیر ترکیه در پاکستان روز چهارشنبه با سیدال خان جانشین رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.

جانشین رئیس سنا در این نشست با دعوت از سرمایه گذاران ترکیه ای برای بهره بردای از فرصت های اقتصادی موجود در پاکستان، با تاکید بر اینکه بندر گوادر به عنوان قطب فعالیت های تجاری اقتصادی ظهور خواهد کرد، افزود: پروژه سی پک نه تنها برای پاکستان، بلکه برای منطقه نیز تغییر دهنده بازی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به معادن موجود در ایالات بلوچستان و خیبرپختونخوا، گفت: دو ایالت مملو از مواد معدنی هستند؛

سیدال خان با تاکید بر لزوم افزایش حجم تجارت میان دو کشور، خاطر نشان کرد: دو کشور برادر همواره مواضع یکدیگر در سطح بین المللی را مورد تایید و حمایت قرار داده اند. می توان مناسبات با کشور برادر ترکیه را با گسترش بخش های متعدد از جمله سرمایه گذاری، تجارت و منافع متقابل، مستحکم تر کرد.

وی از هیئت های تجاری و سرمایه گذاری ترکیه ای برای آشنایی با بخش های معادن و سرمایه گذاری در بندر گوادر پاکستان دعوت کرد و افزود: همچنین سرمایه گذاران و تجار پاکستانی نیز طی سفر به ترکیه، از سرمایه گذاری در بخش های مختلف بهره مند خواهند شد.

جانشین رئیس مجلس سنای پاکستان در ادامه با برجسته سازی مسئله اتحاد امت اسلامی و ضروری شمردن آن، با تاکید بر اینکه اتحاد، همبستگی و همکاری متقابل امت اسلامی از ضرورت های عصر حاضر است، گفت: طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای بهبود و آبادانی نه تنها کشورش بلکه همه کشورهای مسلمان تلاش می کند. وی گفت که برای حل تروریسم فزاینده، افراط گرایی و سایر مشکلات در سراسر جهان نیاز به یک برنامه اقدام مشترک وجود دارد.

مهمت باچاجی سفیر ترکیه در این جلسه عزم خود برای ارتقای سطح روابط مردمی و تبادل هیئت های پارلمانی میان دو کشور را ابراز داشت و گفت: روابط برادرانه پاکستان و ترکیه بر پایه های مستحکم ایدئولوژی، فرهنگ و تاریخ استوار هستند. از فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های گوادر، مواد معدنی، فناوری اطلاعات، زیر ساخت ها و دفاع استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1