خبر فوری

 
 
دستگیری 4 تروریست در عملیات موفق نیروهای امنیتی پاکستان در ایالت خیبر پختون خوا
کد خبر :239910895

14:40 1402/07/12


برچسب ها : ارتش پاکستان, ایالت خیبر پختون خوا, دستگیری تروریست ها, نیروهای امنیتی پاکستان,

طی عملیات موفق نیروهای امنیتی پاکستان در شهرستان بونیر ایالت خیبر پختون خوا 4 تروریست دستگیر شدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| طی عملیات موفق نیروهای امنیتی پاکستان در شهرستان بونیر ایالت خیبر پختون خوا 4 تروریست وابسته به تحریک طالبان پاکستان دستگیر شدند.

عمران شاهد معاون بازرس کل دایره مبارزه با تروریسم در امور تأمین مالی در گفتگو با خبرنگاران در این باره گفت: از تروریست‌های دستگیر شده مقادیری مواد منفجره، نارنجک دستی، چندین قبضه سلاح و مهمات کشف و ضبط گردید.

وی افزود: اسامی تروریست‌های دستگیر شده عبارت است از واجد علی، رحمان الدین، نجم الدین و ایاز خان که سه تن از آنان از اهالی شهرستان بونیر و یک تن دیگر نیز اهل چترال است.

به گفته عمران شاهد تروریست‌های دستگیر شده در باج‌گیری از مردم و اقدامات مختلف تروریستی علیه شهروندان و نیروهای امنیتی پاکستان نقش و مشارکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال اعترافات یکی از افراد دستگیر شده یک قبضه اسلحه که در عملیات های تروریستی مورد استفاده قرار می‌گرفت از قفسه قرآن در یک مسجد کشف گردید، در قفسه مذکور چندین گلوله به همراه یک چراغ قوه و دیگر وسایلی که در هنگام زورگیری مورد استفاده قرار می‌گرفت نیز وجود داشت.

افراد دستگیر شده همچنین اعتراف کرده‌اند که عزیر و سهیل دو فرمانده تحریک طالبان اسلحه و مهمات لازم برای ترور شخصیت‌ها، باج‌گیری از مردم منطقه و دیگر اقدامات خرابکارانه را تأمین می‌کردند.

آنان همچنین به زخمی کردن سخنران نیروهای امنیتی در منطقه دگر شهرستان بونیر نیز اذعان نموده‌اند.

به گفته عمران شاهد تروریست‌ها اعتراف کرده‌اند که از مفتی سجاد ساکن افغانستان دستور انجام حملات و اقدامات ترور را دریافت می‌کردند، این تروریست‌ها در افغانستان و شهرستان قبایلی نشین کُرم تحت آموزش نظامی قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر

 
1