خبر فوری

 
نخست وزیر پاکستان در سفری 5 روزه عازم چین خواهد شد
کد خبر :239910384

13:53 1403/03/11


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, پکن, رئیس جمهور چین, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, شی جن پنگ, محمد شهباز شریف, ممتاز زهرا بلوچ, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر چین,

نخست وزیر پاکستان به دعوت مقامات چینی، ماه آتی میلادی در سفری 5 روزه عازم چین خواهد شد، در جریان این سفر موضوعات مورد علاقه مشترک و مناسبات دوجانبه اسلام آباد و پکن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان به دعوت مقامات چینی، ماه آتی میلادی در سفری 5 روزه عازم چین خواهد شد، در جریان این سفر موضوعات مورد علاقه مشترک و مناسبات دوجانبه اسلام آباد و پکن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

سرکار خانم ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در نشست هفتگی خود با اهالی رسانه در تشریح جزئیات این سفر اظهار داشت: محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در سفر به پکن با شی جن پینگ رئیس جمهور و لی کیانگ نخست وزیر چین دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وی اظهار داشت: دو طرف در این دیدارها در خصوص تقویت مشارکت راهبردی و چندجانبه، ارتقای پروژه سی پک، پیشبرد تجارت و سرمایه گذاری و گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های امنیت و دفاع، انرژی، علم و فناوری، هوا فضا و آموزش و پرورش به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، دیدار با رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق و روسای سازمان های کلیدی چین را از دیگر برنامه های نخست وزیر پاکستان در جریان سفر به پکن برشمرد و گفت: یکی از جنبه های مهم سفر نخست وزیر، دیدار با مدیران شرکت های برجسته چینی در بخش نفت و گاز، انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و دیگر فناوری های نوظهور خواهد بود.

حضور و سخنرانی در مجمع تجاری پاکستان و چین در شهر شنژن و نیز بازدید از مناطق اقتصادی و کشاورزی چین نیز از جمله برنامه های نخست وزیر پاکستان در سفر ماه آتی می باشد.

سرکار خانم ممتاز زهرا بلوچ در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: سفر نخست وزیر پاکستان بیانگر روابط دوستانه و نزدیک اسلام آباد و پکن است که در قالب سفر و رایزنی هیئت های عالی رتبه دو کشور صورت می گیرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص رایزنی اخیر با افغانستان اظهار داشت: پاکستان اطلاعات مربوط به حمله تروریستی بشام را با مقامات افغان در میان گذاشته و بازداشت تمامی عناصر دخیل در این حمله تروریستی را خواستار شده است.

وی افزود: طرف افغان متعهد شده است از هرگونه اقدام به استفاده از خاک خود برای اقدامات تروریستی علیه گروه ثالث جلوگیری نماید، آنها نسبت به همکاری مشترک با پاکستان برای بررسی نتایج تحقیقات و تکمیل آن در جهت یک نتیجه منطقی موافقت نمودند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با اشاره به قربانیان پاکستان در عرصه مقابله با تروریسم، بر عزم پاکستان برای تداوم نبرد با عناصر تروریستی تاکید کرد.

وی در ادامه این نشست مطبوعاتی در پاسخ به یک پرسشی درباره انتخابات هند خاطرنشان کرد: سیاستمداران هند سرکوب مسلمانان و ضربه زدن به پاکستان را رمز پیروزی در انتخابات می دانند و ما در انتخابات جاری در هند شاهد چنین امری بودیم.

وی افزود: پاکستان اظهارات ساختگی و دارای انگیزه سیاسی رهبران هند را تکذیب می کند.

ارسال نظر

 
1