خبر فوری

 
بازداشت چهره نزدیک به اسامه بن لادن در ایالت پنجاب پاکستان
کد خبر :230573073

13:10 1403/04/29


برچسب ها : اسامه بن لادن, پلیس پاکستان, پلیس پنجاب, دایره مبارزه با تروریسم, دستگیری تروریست ها, گروه القاعده, لیست تروریست های بین المللی,

دایره مبارزه با تروریسم ایالت پنجاب پاکستان از دستگیری چهره نزدیک به اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده طی یک عملیات اطلاعاتی خبر داد.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| دایره مبارزه با تروریسم ایالت پنجاب پاکستان از دستگیری چهره نزدیک به اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده طی یک عملیات اطلاعاتی خبر داد.

طبق اعلام سخنگوی دایره مبارزه با تروریسم، طی یک عملیات مبتنی بر اطلاعات محرمانه در شهرستان گجرات ایالت پنجاب، امین الحق یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی القاعده که نامش در فهرست تروریست های بین المللی سازمان ملل متحد قرار دارد بازداشت شد.

عثمان اکرم گوندل معاون بازرس کل دایره مبارزه با تروریسم ایالت پنجاب در نشست مطبوعاتی خود در لاهور در این باره اظهار داشت: امین الحق در سطح بین المللی به عنوان ناظر امنیتی اسامه بن لادن شناخته می شد.

وی افزود: این تروریست در سال 2007 میلادی تحت بازداشت قرار گرفته بود و پس از گذراندن مجازات 4 ساله آزاد گشت، وی در اوت 2021 در افغانستان مشاهده گردید و اخیرا وارد خاک پاکستان شده بود، ما در حال بررسی انگیزه های حضور وی در پاکستان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این تروریست دارای کارت شناسایی ملی پاکستان است و آدرس شهرهای لاهور و هری پور بر کارت ملی وی درج شده است، تمامی ابعاد مربوط به نحوه سفر و ورود وی به پاکستان و هویت مورد استفاده در جریان ورود به پاکستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده در 1 مه سال 2011 میلادی در جریان عملیات کماندوهای آمریکایی در شهر ایبت آباد ایالت خیبر پختون خوا به هلاکت رسید.

ارسال نظر

 
1