خبر فوری

 

پنجاب: به گزارش راز نیوز| هیئت سه نفره سفارتخانه چین شامل پنگ چنزوی کاردار سفارت، بائودونگ رایزن سیاسی و دبیر سوم خانم دونگ ونلی، روز چهارشنبه 23 فروردین با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.

رئیس سنای پاکستان در این دیدار انتخاب شی جین پینگ برای سومین بار به عنوان رئیس جمهور چین را به مردم و دولت این کشور تبریک گفت و افزود: تلاش های چین در زمینه برپایی صلح در منطقه ستودنی هستند. چین نقش کلیدی در برپایی روابط بهتر میان ایران و عربستان سعودی ایفا کرد که قابل ستایش می باشد.

سنجرانی طی صحبت با هیئت سفارت چین، با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری در بخش های مختلف من جمله فناوری اطلاعات، اظهار داشت که "مشارکت راهبردی" دو کشور را به اوج قله های جدید خواهد برد. دو کشور در تمامی اوضاع و احوالات در کنار یکدیگر بوده و در هر بستری از یکدیگر حمایت کرده اند. پاکستان مصمم برای تکمیل به موقع کریدور اقتصادی پاکستان-چین (سی پیک) می باشد. سرمایه گذاری چین در پاکستان باعث ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان شده است.

وی در ادامه اظهاراتش تکمیل سی پیک را عامل رشد کل منطقه عنوان کرد و گفت: عناصر مخالف کریدور اقتصادی پاکستان-چین هرگز در اهداف شنیع خود موفق نخواهند شد. در این نشست طرفین عزم خود برای گسترش بیشتر همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف را ابراز داشتند.

او گفت که حفاظت از شهروندان چینی که بر روی پروژه های جاری کار می کنند از اولویت های پاکستان می باشد، و دولت پاکستان هرگونه اقدامات در این راستا را انجام می دهد.

کاردار سفارت چین خاطر نشان ساخت که کشورش خواستار تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه می باشد و تجربیات چین در بهبود و رفاه اقتصادی و اجتماعی پاکستان کارساز خواهند بود.

ارسال نظر

 
1