خبر فوری

 

اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| لیو جیانچائو وزیر بخش بین الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین روز گذشته طی سخنرانی در سومین نشست مکانیزم مشورتی مشترک پاکستان و چین که با حضور رهبران ارشد احزاب فعال سیاسی پاکستان و مقامات ارشد دولت فدرال در اسلام‌آباد برگزار شد، با تاکید بر اینکه ثبات داخلی پاکستان برای پیشرفت امری حیاتی است، اظهار داشت: این امر نشان دهنده اتحاد میان احزاب می باشد.

 "فرسایش بنیاد دوستی"

وزیر خاطرنشان کرد که در طول سال ها، سی پیک توسعه اقتصادی و اجتماعی پاکستان را تقویت کرده است؛ با این حال باید تلاش های بیشتری از جمله در حوزه امنیتی انجام شود.

او تاکید کرد: ما آماده ساختن نسخه ارتقا یافته سی پیک هستیم ، اما این امر نیاز به بهبود امنیت و محیط تجاری دارد. تهدیدات امنیتی خطرات اصلی اخلال در همکاری سی پیک هستند.

وی عامل اصلی متزلزل شدن اعتماد سرمایه گذاران چینی در پاکستان را وضعیت امنیتی این کشور عنوان کرد و گفت: بدون امنیت، محیط کسب و کار واقعاً نمی تواند بهبود یابد، بلکه می تواند روند توسعه را در دراز مدت تضعیف نیز کند.

لیو جیانچائو در ادامه صحبت های خود خدمات نیروهای امنیتی پاکستان در زمین برقراری امنیت را مورد قدردانی قرار داد.

این مقام ارشد در ادامه گفت که به دلیل حمایت صمیمانه مردم هر دو ملت، پاکستان و چین به "دوستان آهنین" تبدیل شده اند و این حمایت مردمی بستر مناسبات چین و پاکستان است. خطر فزاینده رسانه های اجتماعی غربی وجود دارد که تأثیر زیادی بر نسل جوان دارد و پایه دوستی چین و پاکستان را از بین می برد.

او گفت که دولت چین آماده است تا تبادلات بین جوانان، رسانه ها، اتاق های فکر، دانشگاهیان و دولت های محلی را ترویج دهد و به مردم کمک کند تا این دوستی را بهتر درک کنند.

رهبر اپوزیسیون در مجلس ملی خواستار برگزاری فوری نشست فرماندهان ارشد ارتش شد

عمر ایوب رهبر اپوزیسیون امروز طی سخنرانی در مجلس ملی پاکستان با اشاره به اظهارات مقام ارشد چین نسبت به نامساعد بودن وضعیت امنیتی پاکستان به عنوان عامل بی اعتمادی پیشبرد سی پیک و سرمایه گذاران چینی، از ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان خواست تا هرچه سریعتر نشست اطلاعاتی فرماندهان را برگزار کند.

وی در ادامه سخنان خود پروژه سی پیک را حائز اهمیت بسزایی برای پاکستان عنوان کرد و گفت: مقام چین در سخنان گفته است که اگر اوضاع داخلی کشور درست نشود، آینده سی پیک و سرمایه گذاری خارجی به خطر می افتد.

عمر ایوب گفت: از همین جا از فرمانده ارتش و روسای سازمان های اطلاعاتی می خواهم فورا کنفرانس فرماندهان سپاه و فرماندهان اطلاعاتی را برگزار کرده و علت شکست اطلاعاتی را جویا شوند.

وی گفت: برای حاکمیت منطقه ای ما سه چیز لازم است: وحدت ملی که در حال حاضر متلاشی شده است، دفاع قابل اعتماد در گرو یک اقتصاد قوی است که در حال حاضر آن هم متلاشی شده است، ما در معرض تهدید هستیم، در این مورد گفته بودم که بودجه و نحوه مصرف آن توسط سازمان های اطلاعاتی به ویژه آی اس آی، بیان شود که کجا مصرف می شود، آیا برای تعقیب تروریست ها مورد استفاده قرار می گیرد یا تنها برای اهداف سیاسی و تعقیب رجال سیاسی از آن استفاده می کنند.

ارسال نظر

 
1