خبر فوری

 
دومین حادثه تروریستی در پاکستان تنها ظرف یک روز: انفجار در حین برگزاری نماز جمعه در هنگو
کد خبر :229589675

13:18 1402/07/07


برچسب ها : انفجار تروریستی, پلیس ایالت خیبر پختون خوا, پلیس خیبر پختون خوا, حادثه تروریستی, حمله تروریستی, نماز جمعه, هنگو,

پس از انفجار خونین تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان، شهرستان هنگو ایالت خیبر پختون خوا شاهد دومین حادثه تروریستی شد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| پس از انفجار خونین تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان، شهرستان هنگو ایالت خیبر پختون خوا شاهد دومین حادثه تروریستی شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، این انفجار در داخل یک مسجد واقع در کلانتری پلیس دوآبه شهر هنگو در حین برگزاری نماز جمعه صورت گرفت و با توجه به حضور 30 الی 40 نفر نمازگزار در داخل مسجد مذکور احتمال بروز تلفات جانی در این حادثه وجود دارد.

به گفته رئیس پلیس شهرستان هنگو، این انفجار در داخل یک مسجد در حین خطبه نماز جمعه صورت گرفت، پس از این انفجار نیروهای امنیتی در محل حضور یافته و منطقه را به محاصره خود درآوردند.

طبق اعلام پلیس، شدت انفجار به قدری بود که ساختمان مسجد به صورت کامل منهدم گردید و تمامی نمازگزاران در زیر آوار محصور شده‌اند، عملیات امدادرسانی و نجات افراد از زیر آوار آغاز شده است و روند انتقال مجروحان به بیمارستان ادامه دارد.

گزارش‌های اولیه از محل حادثه از جان باختن 2 نفر و زخمی شدن 5 تن دیگر در اثر این انفجار حکایت دارد.

تکمیلی:

به گفته منابع امنیتی، در این حادثه دو عامل انتحاری که سوار بر یک خودرو بودند برای ورود به محوطه مسجد تلاش نمودند، در این حین نیروهای پلیس موجود در محل اقدام به متوقف نمودند تروریست‌های انتحاری نمودند.

در نتیجه تبادل آتش و تیراندازی دو نیروی پلیس زخمی شدند، به دنبال شنیده شدن صدای تیراندازی تعداد زیادی از نمازگزاران از مسجد خارج شدند، اما در این حین متأسفانه دومین عامل انتحاری موفق به شکستن حصار دفاعی و ورود به داخل مسجد شد.

طبق اعلام این منابع، خنثی سازی یکی از عوامل انتحاری موجب شمار تلفات این حمله کاهش یابد، در زمان وقوع انفجار ناشی از حمله انتحاری فرد دوم نزدیک به 30 نفر در داخل مسجد حضور داشتند.

درگیری مسلحانه پیش از وقوع انفجار باعث شد نمازگزاران با اتکا به تجارب و هوش خود تدابیر امنیتی را اتخاذ نمایند.

ارسال نظر

 
1