خبر فوری

 
دیدار نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان با وزیر امور اقتصادی پاکستان
کد خبر :229589507

13:14 1402/01/05


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, سردار ایاز صادق, مهاجران افغان, وزیر امور اقتصادی پاکستان, کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان,

سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان در جریان دیدار با نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان اظهار داشت: اسلام آباد در حال همکاری با سازمان ملل متحد در زمینه پناهندگان افغانی است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان در جریان دیدار با نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان اظهار داشت: اسلام آباد در حال همکاری با سازمان ملل متحد در زمینه پناهندگان افغانی است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرکار خانم نوریکو یوشیدا نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان روز سه شنبه با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون موضوعات مورد علاقه مشترک و امور پناهندگان موجود در پاکستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور اقتصادی پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان از همکاری این نهاد در زمینه امدادرسانی به پناهندگان در سیل مهیب سال گذشته تمجید نمود.

سرکار خانم نوریکا نیز در این دیدار همکاری پاکستان در میزبانی از تعداد وسیعی از پناهندگان در سطح جهانی را قابل تحسین دانست و گفت: حضور کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در پاکستان در راستای امدادرسانی و تأمین امنیت مهاجران افغان آغاز گردید و این نهاد به تأسیس اردوگاه برای پناهندگان، کمک به افراد جدید، صدور مدارک هویتی برای آنان و ثبت افراد پناهنده پرداخت.

وی افزود: پاکستان علی رغم مواجه بودن با چالش‌های اقتصادی و اجتماعی همواره با پناه دادن مهاجران، رسم میهمان‌نوازی خود را حفظ نموده است.

در ادامه این دیدار وزیر امور اقتصادی پاکستان به تشریح پیامدهای حضور مهاجران افغان در پاکستان پرداخت و گفت: حضور مهاجران افغان تأثیر ویژه‌ای بر اقتصاد پاکستان داشته است، پاکستان علی رغم مواجهه با چالش‌های مختلف از چهار دهه گذشته میزبان صدها هزار مهاجر افغان است، حضور این تعداد گسترده از افراد در کشور فشار گسترده‌ای به منابع، خدمات اجتماعی و زیرساخت‌های اساسی کشور همچون بهداشت و درمان، آموزش و اسکان وارد آورده است. دولت پاکستان به صورت پویا در حال همکاری با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان برای بازگشت مهاجران افغان است.

نوریکو یوشیدا نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان نیز در ادامه تصریح کرد: پاکستان یکی از شرکای برگزار کننده مجمع جهانی پناهندگان 2022 بود که در دسامبر 2019 میلادی در ژنو سوئیس برگزار گردید، در این نشست نمایندگان کشورهای مختلف برای همبستگی با مهاجران گرد هم آمدند.

وی همچنین تأکید کرد که مجمع جهانی پناهندگان 2023 که قرار است در دسامبر سال جاری برگزار گردد، بر پیشرفت قابل توجه دولت‌ها و سایر ذی‌نفعان در اجرای تعهدات و ابتکارات اعلام شده از سال 2019 فرصتی را فراهم خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1