خبر فوری

 
چین حامی توسعه تجاری و اقتصادی در پاکستان
کد خبر :229461148

13:36 1403/02/26


برچسب ها : پاکستان و چین, پروژه سی پیک, تسهیل ویزا, روابط اقتصادی, روابط پاکستان و چین, روابط تجاری, گذرگاه مرزی خنجراب, محمد اسحاق دار, معاون نخست وزیر چین, وزیر امور خارجه پاکستان, کشاورزی,

محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان و دینگ ژی شیانگ معاون نخست وزیر چین در پکن به گفتگو و رایزنی با یکدیگر پرداختند.


پکن: به گزارش راز نیوز | محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان و دینگ ژی شیانگ معاون نخست وزیر چین در پکن به گفتگو و رایزنی با یکدیگر پرداختند.

در این نشست، دینگ ژی شیانگ حمایت کامل چین از پاکستان را در همه زمینه های همکاری از جمله اقتصاد، تجارت و سرمایه گذاری اعلام کرد.

معاون نخست وزیر چین بار دیگر بر اهمیت اجرای سریع پروژه های سی پیک (CPEC) برای رفاه و توسعه متقابل تأکید کرد.

دو طرف توافق کردند که روند رو به رشد روابط پاکستان و چین را در همه زمینه های همکاری حفظ کنند و دوستی آهنین پاکستان و چین را بیش از پیش تعمیق ببخشند.

اسحاق دار معاون نخست وزیر پاکستان با ابراز تسلیت و تأسف نسبت به حمله عناصر ترویستی به مهندسان چینی در شانگله، اطمینان داد که با عاملان این حادثه هیچ گونه مدارایی صورت نخواهد گرفت.

اسحاق دار با اشاره به پیشرفت های حاصل شده توسط پروژه سی پیک در انرژی و زیرساخت ها، نسبت به سود مثبت فاز دوم در زمینه های صنعت، کشاورزی و توسعه معدنی ابراز اطمینان کرد.

در پایان این نشست اتصال از طریق گذرگاه مرزی خنجراب و تسهیل صدور ویزا نیز مورد بحث و بررسی مقامات عالی دو کشور قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1