خبر فوری

 
 
ورود هیئت عالی رتبه دولت موقت افغانستان به اسلام آباد با هدف کاهش تنش های میان دوکشور
کد خبر :229199119

12:18 1402/10/13


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و افغانستان, پاکستان و طالبان, روابط دوجانبه, هیئت افغانستان, هیئت طالبان,

هیئت بلندپایه ای متشکل از وزرای ارشد، مقامات وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی افغانستان امروز چهارشنبه 13 دی به ریاست ملا شیرین آخوند فرماندار قندهار و از رهبران ارشد طالبان افغانستان وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت بلندپایه ای متشکل از وزرای ارشد، مقامات وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی افغانستان امروز چهارشنبه 13 دی به ریاست ملا شیرین آخوند فرماندار قندهار و از رهبران ارشد طالبان افغانستان وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.

به گفته منابع، این هیئت بلندپایه فردا مذاکرات دوجانبه ای را با مقامات پاکستان خواهد داشت و این گفتگو ها همزمان با نشست مشترک شورای هماهنگی مشترک پاکستان و افغانستان برگزار می شود.

نشست مشترک شورای هماهنگی مشترک پاکستان و افغانستان فردا 14 دی در اسلام آباد برگزار می شود و هیئت افغان با آصف درانی نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان نیز دیدار خواهد داشت.

همچنین گفته شد که این هیئت با مقامات وزارت خارجه، نظامی و دیگر مقامات پاکستان دیدارهای مختلفی انجام می دهد و هدف از این دیدار ها کاهش در تنش میان دو کشور می باشد.

پاکستان در خصوص عدم استفاده از سرزمین افغانستان توسط گروه های مسلح مخالف پاکستان صحبت می کند درحالیکه پناهگاه های امن تروریست ها در افغانستان نیز محور رایزنی می باشد.

همچنین احتمال درخواست تحویل تروریست های شاخه حافظ گل بهادر موجود در افغانستان به پاکستان نیز وجود دارد .

ارسال نظر

 
1