خبر فوری

 
 
تعهد سفیر چین در زمینه انجام هرگونه همکاری ممکن در بخش فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان
کد خبر :228279055

14:42 1402/07/05


برچسب ها : پاکستان و چین, روابط دوجانبه, سفیر چین, وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاکستان, وزیر فدرال فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان,

جیانگ زی آیدونگ سفیر چین در پاکستان امروز چهارشنبه 5 مهر با دکتر عمر سیف وزیر موقت فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| جیانگ زی آیدونگ سفیر چین در پاکستان امروز چهارشنبه 5 مهر با دکتر عمر سیف وزیر موقت فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان دیدار کرد.

وزیر با بیان اینکه به دنبال مشارکت استراتژیک در فناوری اطلاعات و همکاری در زیرساخت های مخابراتی با چین هستیم، گفت: مشارکت پاکستان و چین برای تولید وسایل نقلیه الکترونیکی می تواند نقطه عطفی باشد. کار برای تولید داخلی باتری تلفن همراه با همکاری چین درحال انجام است و محیط  مناسبی برای ساخت ریزتراشه ها و دیگر محصولات مخابراتی در پاکستان وجود دارد.

در ادامه گفتگو بیان شد که ارتقای همکاری های دوجانبه برای استارت آپ های پاکستانی جهت دسترسی به بازار چین ضروری است. اروپا نیز همچون آمریکا می تواند بازار جذاب برای صادرات فناوری اطلاعات پاکستان و چین تبدیل شود. تمامی اقدامات لازم جهت اجرای شبکه کابل فیبر نوری در سراسر کشور در حال انجام است.

گفته شد که هماهنگی و مشارکت فناوری بین جوانان پاکستان و چین باید ترویج شود و مؤسسات آموزشی پاکستان در تلاش هستند تا با دانشگاه های چینی در سطح جهانی همکاری کنند.

سفیر چین در خصوص هرگونه همکاری ممکن در بخش فناوری اطلاعات و مخابرات با پاکستان را ابراز داشت. 

ارسال نظر

 
1