خبر فوری

 
اعلام کمک 24 میلیون یورویی آلمان برای پروژه های انرژی پایدار در پاکستان
کد خبر :227689091

17:31 1403/06/07


برچسب ها : GSP Plus, اسلام آباد, پاکستان و آلمان, روابط دو جانبه, سرمایه گذاری, وزیر اقتصاد پاکستان,

هیأت آلمانی به سرپرستی خانم سونیا شولزه وزیر فدرال همکاری اقتصادی و توسعه آلمان با احد خان چیما وزیر فدرال امور اقتصادی پاکستان دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| هیأت آلمانی به سرپرستی خانم سونیا شولزه وزیر فدرال همکاری اقتصادی و توسعه آلمان با احد خان چیما وزیر فدرال امور اقتصادی پاکستان دیدار کرد.

هیأت آلمانی شامل اعضای مجلس، سفیر آلمان در پاکستان و سایر مقامات عالی رتبه بود.

وزیر فدرال پاکستان ضمن استقبال از هیأت آلمانی، اظهار داشت که مشارکت اقتصادی دو جانبه آلمان و پاکستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از حمایت آلمان برای دریافت طرح ترجیحات تعمیم یافته +GSP تشکر کرد و گفت: همچنین از آلمان بابت کمک مالی پس از سیل 2022 میلادی نیز سپاسگزار هستیم.

شایان ذکر است هدف برنامه‌های GSP ارتقای توسعه اقتصادی در کشور های در حال توسعه از طریق ایجاد دسترسی بهتر به بازار های بین المللی است. برای پاکستان، ترتیبات +GSP ترجیحات تعرفه‌ ای سخاوتمندانه را ارائه می‌کند که عمدتا شامل عوارض صفر بر تقریبا دو سوم دسته‌ های محصولات یا کالا می‌شود. هدف آن ترویج توسعه پایدار و حکمرانی خوب است. 

احد خان چیما در ادامه اظهار داشت که در تلاش برای واردات در زمینه های کشاورزی، فناوری اطلاعات و نیروی کار ماهر هستیم. وی درباره برنامه بهبود اقتصادی گفت: بر اساس چارچوب صندوق بین المللی پول، دولت با اولویت به آن نگاه می کند.

 خانم سونیا شولزه با بیان اینکه روابط با پاکستان از حیث همکاری های تجاری و اقتصادی دو جانبه اهمیت زیادی دارد، اعلام کرد که آلمان 24 میلیون یورو برای پروژه های انرژی پایدار در اختیار پاکستان قرار خواهد داد.

وی ضمن اذعان به پتانسیل صنعت نساجی پاکستان بر بهبود بیشتر آن تاکید کرد.

هر دو طرف توافق کردند که پروژه های سازگار با آب و هوا و صنایع کوچک و متوسط ​​را برای بهبود بیشتر اقتصاد پاکستان ترویج کنند.

ارسال نظر

 
1