خبر فوری

 
" اصلاحات برای ترویج توسعه پایدار و پایان دادن به وابستگی پاکستان به بدهی خارجی ضروری است"
کد خبر :226342357

10:15 1403/07/19


برچسب ها : اصلاحات, اعلام حمایت, پاکستان و بانک توسعه آسیا, سرمایه گذاری, محمد اورنگزیب, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان,

وزیر دارایی پاکستان در دیدار با هئیتی از بانک توسعه آسیایی، گفت: اجرای اصلاحات برای ارتقای توسعه پایدار و همه جانبه و پایان دادن به وابستگی پاکستان به وام های خارجی ضروری است .


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| محمد اورنگزیب وزیر دارایی و درآمد پاکستان ضمن ابراز تعهد به اجرای دستور کار اصلاحات و پایدار کردن اقتصاد این کشور، گفت: اجرای اصلاحات برای ارتقای توسعه پایدار و همه جانبه و پایان دادن به وابستگی پاکستان به وام های خارجی ضروری است .

هیئتی از بانک توسعه آسیایی به ریاست دونالد بوبیاش مدیر اجرایی بانک و شیگئو شیمیزو  با محمد اورنگزیب وزیر دارایی و درآمد پاکستان دیدار کرد.

وزیر فدرال در ادامه صحبت های خود، خاطر نشان کرد که تنها راه برای قرار دادن اقتصاد پاکستان در مسیر رشد پایدار، خارج کردن آن از چرخه سنتی رونق و رکود و اتخاذ یک مدل رشد مبتنی بر صادرات است که از طریق آن نه تنها سرمایه گذاری به ویژه سرمایه گذاری مستقیم خارجی ارتقا می یابد، بلکه دسترسی پاکستان به بازارهای سرمایه بین المللی نیز امکان پذیر خواهد شد.

وی همچنین توضیحات مفصلی در مورد اصلاحات ساختاری در حال انجام و در نتیجه آن توسعه اقتصادی و بهبود شاخص های کلیدی اقتصادی، ارائه کرد و افزود: معاهده مالی اخیر نقطه عطفی در ایجاد هماهنگی بین فدرال و ایالت ها است و این توافقنامه باعث فعال شدن ایالت ها برای افزایش منابع مالیاتی، منطقی کردن هزینه های عمرانی و بهبود حکمرانی می شود.

هیئت بانک توسعه آسیایی ضمن تعریف و تمجید از ابتکار عمل پاکستان در زمینه اصلاحات، بر تعهد بانک به ادامه حمایت از تقویت زیرساخت های مالی پاکستان و حمایت از رشد فراگیر، نوآوری و اقدامات در زمینه تغییرات اقلیمی تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1