خبر فوری

 
 
ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت حمله به نیروهای ارتش پاکستان و قتل یک فرد وابسته به ارتش در پنجگور را بر عهده گرفت
کد خبر :226278502

09:45 1401/12/15


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, تجزیه طلب, جاسوس ارتش, جیئند بلوچ, شهرستان پنجگور, گچک, گروه های مسلح بلوچ,

ارتش آزادی بخش بلوچ از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه‌ای مسئولیت دو اقدام جداگانه علیه ارتش پاکستان در شهرستان پنجگور ایالت بلوچستان را بر عهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه‌ای مسئولیت دو اقدام جداگانه علیه ارتش پاکستان در شهرستان پنجگور ایالت بلوچستان را بر عهده گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه اعلام داشت: فدائیان ارتش آزادی بخش بلوچ در دو اقدام جداگانه نیروهای ارتش پاکستان را در شهرستان پنجگور هدف حمله قرار داده و هم‌زمان یک جاسوس محلی ارتش پاکستان که تحت بازداشت قرار داشت را به هلاکت رساندند.

وی افزود: فدائیان بلوچ ما شب گذشته یک پاسگاه نیروهای پاکستانی واقع در منطقه رخشان کور را به وسیله سلاح‌های خودکار و اسلحه نارنجک‌انداز هدف قرار دادند که در نتیجه آن دست کم دو نظامی دشمن زخمی شده و خساراتی نیز به آنان وارد آمد.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در ادامه گفت: پس از این حمله نیروهای ارتش پاکستان که دچار سردرگمی شده بودند نیز به 20 دقیقه اقدام به تیراندازی به سوی مناطق اطراف نموده و با استفاده از پهپادهای نظارتی اقدام به رصد مناطق اطراف کردند، اما فدائیان بلوچ ما، تحت یک برنامه ریزی منظم با موفقیت خود را به پناهگاه‌های امن رساندند.

وی خاطرنشان کرد: فدائیان ارتش آزادی بخش بلوچ همچنین یک جاسوس وابسته به ارتش پاکستان به نام شوکت فرزند مولا بخش را در منطقه گچک شهرستان پنجگور به سزای مرگ محکوم و وی را با تیراندازی به هلاکت رساندند.

جیئند بلوچ افزود: شوکت فرزند مولا بخش از اهالی منطقه گچک از دو هفته گذشته تحت بازداشت ارتش آزادی بخش بلوچ قرار داشت، وی در سال 2020 خود را در مقابل ارتش اشغالگر پاکستان تسلیم کرد و پس از آن به دستور نیروهای پاکستانی به فعالیت جاسوسی مشغول شد.

وی گفت: شوکت در بازجویی‌های خود اعتراف کرده است که به دستور و حمایت ارتش دشمن علیه آزادی‌خواهان بلوچ فعالیت می‌کرد و علاوه بر افشای مسیرهای تردد عناصر آزادی‌خواه تمامی تحرکات آزادی‌خواهان بلوچ را به نیروهای دشمن گزارش داده و در عملیات های نظامی ارتش دشمن در مناطق گچک و سولیر با آنان همکاری می‌کرد.

وی ابراز داشت: شوکت همچنین اعتراف کرده است در اقداماتی همچون ربودن افراد محلی در عملیات ها، به آتش کشیدن منازل آنان و وادار نمودن شهروند بلوچ به مهاجرت از محل سکونتشان با ارتش اشغالگر پاکستان به صورت مستقیم همکاری داشت.

سخنگوی ارتش آزادی خبش بلوچ تصریح کرد: شوکت فرزند مولا بخش به دلیل خیانت به ملت بلوچ در دادگاه ملی بلوچ به سزای مرگ محکوم شد که روز گذشته به اجرا درآمد.

وی گفت: ارتش آزادی بخش بلوچ به حملات خود تا زمان خروج کامل نیروهای اشغالگر پاکستانی ادامه خواهد داد، ما صراحتاً اعلام می‌کنیم تمامی افرادی که در خدمت نیروهای دشمن قرار دارند به سزای اعمالشان خواهند رسید.

ارسال نظر

 
1