خبر فوری

 
عملیات نظامی پاکستان علیه شبه نظامیان تجزیه طلب بلوچ در خاک ایران
کد خبر :22396634

09:18 1402/10/28


برچسب ها : BLA, BLF, ارتش آزادی بخش بلوچ, پاکستان و ایران, جبهه آزادی بخش بلوچستان, حمله نظامی, روابط دوجانبه, سراوان, سیستان و بلوچستان, شبه نظامیان بلوچ, وزارت امور خارجه پاکستان,

وزارت امور خارجه پاکستان از عملیات نظامی علیه عناصر شبه نظامیان تجزیه طلب مسلح بلوچ در استان سیستان و بلوچستان ایران خبر داد و گفت: این حملات نظامی دقیق و کاملا هماهنگ و هدفمند علیه پایگاه های تروریستی در خاک ایران صورت گرفته است.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای از حملات نظامی دقیق و کاملا هماهنگ و هدفمند علیه پایگاه های تروریستی در خاک ایران و استان سیستان و بلوچستان خبر داده است.

براساس گزارش وزارت خارجه پاکستان، بامداد امروز (پنجشنبه 28 دی) پاکستان مجموعه ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه های تروریست ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد که منجر به کشته شدن تعدادی از تروریست‌ها در جریان این عملیات اطلاعاتی با اسم رمز "مرگ بر سرمچار" شد.

در گزارش آمده است: طی چندین سال گذشته، پاکستان در تعامل با ایران، همواره نگرانی‌های جدی خود را در مورد پناهگاه‌ها و مخفیگاه هایی که تروریست‌های پاکستانی الاصل که خود را "سرمچار" می‌نامند و در فضاهای خارج از کنترل دولت ایران مقیم هستند، به اشتراک گذاشته است. پاکستان پرونده های متعددی را با شواهد عینی از حضور و فعالیت این تروریست ها به اشتراک گذاشت. اما به دلیل عدم اقدام در خصوص نگرانی های ما، این سرمچار ها (گروه های تجزیه طلب مسلح بلوچ) به خونریزی پاکستانی های بیگناه ادامه دادند. عملیات صبح امروز علیه این سرمچارها درپی اطلاعات تایید شده در خصوص عملیات های تروریستی از سوی آنها، صورت گرفته است.

این اقدام مظهر عزم تزلزل ناپذیر پاکستان برای حفاظت و دفاع از امنیت ملی خود در برابر همه تهدیدات است. اجرای موفقیت آمیز این عملیات بسیار پیچیده نیز گواهی بر حرفه ای بودن نیروهای مسلح پاکستان می باشد. پاکستان تمامی اقدامات لازم را برای حفاظت و امنیت مردم خود، که مقدس و تخطی ناپذیر می باشند را انجام خواهد داد.

در ادامه بیانیه با تصریح بر اینکه پاکستان به تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به طور کامل احترام می گذارد و واکنش امروز تنها با هدف دستیابی پاکستان به امنیت و منافع ملی اش بود، گفته شد: پاکستان به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین المللی، از اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد از جمله تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهای عضو حمایت می کند. پاکستان با هدایت این اصول و با استفاده از حقوق مشروع خود در چارچوب قوانین بین المللی، هرگز اجازه نخواهد داد که حاکمیت و تمامیت ارضی اش تحت هیچ بهانه یا شرایطی به چالش کشیده شود.

به گفته بیانیه: ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند. ما همواره بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش خود برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد.

 

براساس گزارش های منتشر شده از سوی حساب های کاربری نزدیک به نیروهای مسلح پاکستان در رسانه ایکس، این حملات علیه مخفیگاه عناصر تروریستی وابسته به ارتش آزادی بخش بلوچBLA و جبهه آزادی بخش بلوچBLF صورت گرفته است که درپی آن اصغر  و سرور فرزندان اصغر ملقب به بشام فرمانده سابق بی ال اف، خود اصغر بشام، شاهی ملقب به شفق،بجر ملقب به سوغت، نجیب ملقب به بی کی طراح حمله پسنی و دوستار رئیس بی ال اف در سراوان ایران کشته شده اند درحالیکه وزیر ملقب به وازی زخمی می باشد.

ارسال نظر

 
1