خبر فوری

 
 
ارتش آزادی بخش بلوچ: یک عنصر وابسته به دشمن را پس از اعتراف جرم به هلاکت رساندیم
کد خبر :2141211685

10:56 1402/09/14


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, تجزیه طلب, جاسوس ارتش, جیئند بلوچ, شهرستان بولان, گروه های مسلح بلوچ, مچ,

ارتش آزادی بخش بلوچ طی بیانیه‌ای از قتل یک عامل وابسته به نهادهای امنیتی و ارتش پاکستان در منطقه بولان ایالت بلوچستان خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ طی بیانیه‌ای از قتل یک عامل وابسته به نهادهای امنیتی و ارتش پاکستان در منطقه بولان ایالت بلوچستان خبر داد.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه ابراز داشت: فدائیان بلوچ ما یک عامل وابسته به ارتش پاکستان به نام آسمانی مری ملقب به اوته را پس از اعتراف به جرم به هلاکت رساندند.

وی افزود: فدائیان بلوچ ما چند روز قبل طی عملیاتی در منطقه درنجین از توابع منطقه مچه شهرستان بولان یک جاسوس وابسته به ارتش پاکستان به نام آسمانی مری ملقب به اوته فرزند تنگو مری را دستگیر کردند. آسمانی مری در بازجویی‌های صورت گرفته اعتراف نموده است که در سال 2018 میلادی به همراه فردی به نام دوران مری ملقب به بزرگ با تسلیم مقابل ارتش پاکستان به سرپرستی وی جاسوسی برای ارتش دشمن را آغاز نمود.

وی خاطرنشان کرد: دوران مری ملقب به بزرگ که به همراه آسمانی مری تسلیم ارتش پاکستان شده بود، سرکرده یک جوخه مرگ حکومتی بود که فدائیان ارتش آزادی بخش بلوچ در نوامبر 2019 میلادی طی عملیاتی او را به همراه برادرش به نام عبدالعزیز مری در کویته به هلاکت رساندند.

وی گفت: آسمانی مری در بازجویی‌ها اذعان نموده است که پس از تسلیم شدن مقابل ارتش پاکستان به همراه دوران مری و چند تن دیگر به مدت 4 ماه در داخل پایگاه نظامی ارتش پاکستان کویته نگهداری شد، پس از آن برای دیدار با یک سرگرد به نام علی احمد به منطقه سبی منتقل شدند.

جیئند بلوچ تصریح کرد: طبق اعترافات این مجرم ملی، وی در عملیات های ارتش پاکستان در مناطق گرانگ و بزگر شهرستان بولان با ارتش دشمن همکاری داشته و محل دپوی تجهیزات نظامی را برای ارتش دشمن افشا نموده است. وی همچنین پس از آن به همراه دوران مری در یورش دشمن به خانه فردی به نام شاد علی مشارکت داشته که در آن ارتش دشمن شاد علی و فرزندان وی را دستگیر و ناپدید نمود.

آسمانی مری پس از آن توسط مأموران سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان به کویته فراخوانده شد، سپس با فردی به نام ملا مادو به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت و به همراه ارتش دشمن به خانه حاجی شاه مراد یورش برده و منجر به دستگیری ملا مادو شد.

لازم به ذکر است ملا مادو مری در ژوئن 2021 میلادی به همراه 3 فرد دیگر در یک عملیات ساختگی توسط دایره مبارزه با تروریسم به قتل رسید.

آسمانی مری در ادامه اظهارات خود نسبت به همکاری با ارتش پاکستان در یورش به مناطق مختلفی همچون گونی پرا، سارو، ترمر، بابا گر، مارگت و جعفری از توابع مچه و بولان اعتراف نموده است.

وی اعتراف نموده است به سرپرستی سرگرد ارتش پاکستان به نام موسی در ربودن 8 نفر از جمله سه برادر از منطقه مچه همکاری داشته است.

جیئند بلوچ اظهار داشت: این مجرم به دلیل ارتکاب خیانت ملی توسط دادگاه ملی بلوچ به سزای مرگ محکوم گردید و فدائیان ارتش آزادی بخش بلوچ با اجرای حکم او را به هلاکت رساندند.

ارتش آزادی بخش بلوچ هیچگاه افراد مرتکب خیانت ملی را نخواهد بخشید و آنان همچون آسمانی مری به سزای اعمالشان خواهند رسید.

ارسال نظر

 
1