خبر فوری

 
 
بی ال ای: مسئولیت قتل یک جاسوس دشمن و حمله به ارتش پاکستان را بر عهده می گیریم
کد خبر :2141146869

09:45 1402/08/17


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, اردوگاه ارتش پاکستان, پاسگاه ارتش پاکستان, جاسوس ارتش, جیئند بلوچ, شهرستان پنجگور, گروه های مسلح بلوچ, هرنائی,

ارتش آزادی بخش بلوچ موسوم به بی ال ای در بیانیه‌ای مسئولیت قتل یک جاسوس وابسته به نهادهای امنیتی پاکستان و حمله به مواضع ارتش این کشور در ایالت بلوچستان را بر عهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ موسوم به بی ال ای در بیانیه‌ای مسئولیت قتل یک جاسوس وابسته به نهادهای امنیتی پاکستان و حمله به مواضع ارتش این کشور در ایالت بلوچستان را بر عهده گرفت.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه ابراز داشت: فدائیان ارتش آزادی بخش بلوچ یک جاسوس وابسته به نهادهای امنیتی پاکستان که از منطقه ماروار دستگیر شده بود را به دلیل ارتکاب خیانت ملی به قتل رساندند، همچنین فدائیان بلوچ در دو حمله جداگانه نیروهای ارتش پاکستان را در شهرستان پنجگور هدف قرار دادند.

وی در تشریح جزئیات این حملات ابراز داشت: فدائیان بلوچ بی ال ای ماه گذشته طی عملیات یورش در منطقه سری کچ از توابع ماروار یک جاسوس وابسته به ارتش اشغالگر پاکستان به نام حاجی جلال فرزند حاجی عظمت سمالانی ساکن منطقه پیر اسماعیل را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: فرد دستگیر شده در بازجویی‌های صورت گرفته نسبت به ارتباط با ارتش پاکستان و فعالیت برای این نهاد اذعان نموده است، حاجی جلال اعتراف نموده است که در منطقه نارواری با سرهنگ ارتش پاکستان به نام مدثر دیدار نموده و پس از آن با حمایت‌های وی در منطقه فعالیت می‌کرد.

وی گفت: جلال اعتراف کرده است که به دستور سرهنگ مدثر یک جوخه مرگ را راه اندازی نمود که تأمین مالی و سلاح‌های مورد نیاز را ارتش پاکستان بر عهده داشت، در این حین افراد قبیله که به مخالفت با این اقدام پرداختند از سوی ارتش پاکستان ربوده شده و مورد اذیت و آزار قرار گرفتند.

جیئند بلوچ خاطرنشان کرد: حاجی جلال همچنین نسبت به اقدامات خود مبنی بر افشای مسیرهای تردد جدایی طلبان بلوچ و مشارکت در عملیات های نظامی ارتش دشمن اذعان نموده است، وی همچنین اسامی دیگر اعضای شبکه خود را نیز افشا کرده است.

وی گفت: پس از اثبات جرم حاجی جلال مبنی بر خیانت علیه ملت بلوچ توسط دادگاه ملی بلوچ به سزای مرگ محکوم گردید که فدائیان بلوچ طی روزهای گذشته این حکم را اجرایی نموده و حاجی جلال در منطقه هرنایی به هلاکت رسانده و او را به سزای اعمالش رساندند.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در بخش دیگری از بیانیه خود به حملات علیه نیروهای ارتش پاکستان در شهرستان پنجگور ایالت بلوچستان اشاره نمود و گفت: فدائیان بلوچ ما در نخستین حمله پاسگاه نگهبانی اردوگاه مرکزی ارتش پاکستان واقع در منطقه چتکان را به وسیله نارنجک دستی هدف قرار دادند که در نتیجه آن دست کم دو نظامی دشمن زخمی شدند.

وی افزود: دومین حمله ارتش آزادی بخش بلوچ توسط یک تیم دیگر از فدائیان بلوچ علیه یک پاسگاه ارتش پاکستان واقع در منطقه رخشان ندی با استفاده از اسلحه نارنجک انداز صورت گرفت که در نتیجه انفجار نارنجک‌های شلیک شده یک نظامی دشمن به هلاکت رسید و خسارات گسترده کالی و جانی به ارتش اشغالگر وارد آمد.

جیئند بلوچ در پایان گفت: ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت این حملات را بر عهده می‌گیرد. حملات ما علیه ارتش اشغالگر پاکستان و شرکای آن ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1