خبر فوری

 
 
قدردانی نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد از اقدامات پاکستان جهت کنترل رشد جمعیت
کد خبر :2139898234

12:56 1402/07/14


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, دولت موقت, روابط دوجانبه, صندوق جمعیت سازمان ملل متحد, وزیر بهداشت پاکستان,

دکتر لوی شبانه نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد UNFPA در پاکستان با دکتر ندیم جان وزیر موقت بهداشت پاکستان دیدار و از اقدامات پاکستان جهت کنترل رشد جمعیت تقدیر کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر لوی شبانه نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد UNFPA در پاکستان با دکتر ندیم جان وزیر موقت بهداشت پاکستان در دفترش دیدار و در مورد مسائل مربوط به بخش بهداشت و سلامت گفت و گو کرد.

به گزارش وزارت بهداشت پاکستان، وزیر بیان داشت که وزارت خدمات بهداشت ملی آماده است تا "کنوانسیون همه زنان پاکستان در خصوص تنظیم خانواده و مدیریت جمعیت" را در مرکز کنوانسیون مورخه 16 اکتبر-24 مهر برگزار کند. وی هدف از این کنوانسیون را توانمندسازی زنان و مادران از طریق ارتقاء آگاهی و دانش زنان به ویژه زنان روستایی در خصوص مسائل جمعیتی و تنظیم خانواده براساس مفهوم اسلامی "توازن" دانست که خواستار ایجاد توازن و تعادل بین منابع و منابع جمعیتی است.

وی گفت: مخاطبان این کنوانسیون 500 زن در سنین سلامت باروری از مناطق روستایی و حاشیه شهری خواهند بود و محققان و کارشناسان داخلی و بین المللی برای برجسته کردن دیدگاه اسلام در مورد تنظیم خانواده در این کنوانسیون شرکت خواهند کرد.

وزیر تصریح داشت که دولت تحت یک استراتژی یکپارچه برای کنترل جمعیت رو به رشد کار می کند. گروه ویژه جمعیت از یک استراتژی جامع برای کنترل جمعیت پیروی می کرد.

دکتر لوی شبانه از اقدامات انجام شده برای کنترل رشد جمعیت قدردانی کرد و از حمایت همه جانبه صندوق جمعیت ملل متحد در این زمینه اطمینان داد.

ارسال نظر

 
1