خبر فوری

 
دیدار هیئت پارلمان انگلیس با عارف علوی: جامعه جهانی برای متوقف کردن جنایات در کشمیر اشغالی باید به هند فشار آورد
کد خبر :2139834224

17:18 1402/07/06


برچسب ها : پارلمان انگلیس, پاکستان و انگلیس, جامو و کشمیر, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, هیئت بریتانیایی, هیئت پارلمانی,

هیئتی از نمایندگان پارلمان انگلیس با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان تماس گرفته و نسبت به جنایات و آزار و اذیت های جاری هند علیه اقلیت ها و تغییر ساختار جمعیتی جامو و کشمیر ابراز نگرانی کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئتی از اعضای پارلمان انگلیس و شهروندان انگلیسی کشمیری و پاکستانی الاصل به ریاست اندرو گوین وزیر سایه و رئیس گروه دوستان کشمیر حزب کارگر انگلیس امروز پنجشنبه 6 مهر با حضور در ساختمان ریاست جمهوری پاکستان، با رئیس جمهور دکتر عارف علوی دیدار کردند.

در این دیدار ضمن ابراز نگرانی عمیق از جنایات درحال جریان کشور هند در جامو و کشمیر، رئیس جمهور پاکستان و هیئت انگلیسی همچنین درخصوص ظلم و ستم کشور هند علیه اقلیت ها نیز ابراز نگرانی کردند.

دکتر عارف علوی با تاکید بر این موضوع که جامعه جهانی برای متوقف سازی نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی بر هند فشار وارد کند، گفت: این کشور در نسل کشی مسلمانان، ظلم و ستم علیه اقلیت ها و به آتش کشیدن کلیسا ها در ایالت منی پور دخیل است.

وی با بیان اینکه روان کشور هند تحت تاثیر ایدئولوژی افراطی هندوئیسم درحال تغییر است و هند به دنبال تبدیل ساکنان کشمیر به اقلیت در منطقه خود آنها است، بیان داشت که این کشور در قتل خارج از دایره قانونی رهبران اقلیت ها در منطقه و در سطح بین الملل نیز دست دارد . جامعه جهانی باید به هند فشار آورد تا تغییر ساختار جمعیتی غیرقانونی خود در منطقه اشغالی را متوقف و از آن اجتناب کند.

عضو پارلمان انگلیس گفت: خشونت و وحشیگری مداوم هند غیرقابل قبول است، انگلیس از موضوع کشمیر در پارلمان حمایت می کند و باید به هند فشار آورد تا به مردم جامو و کشمیر حق تعیین سرنوشت داده شود. هند ضمن پایان دادن به هویت ویژه منطقه جامو و کشمیر، درحال تغییر ساختار جمعیتی این سرزمین است.

هیئت انگلیسی با بیان اینکه پاکستان و انگلیس روابط بسیار خوبی در زمینه های آموزشی و تجاری دارند که نیاز به بهبود بیشتر دارد، نسبت به وضعیت اسفبار اقلیت ها به ویژه مسلمانان در گجرات هند و جامو و کشمیر اشغالی ابراز نگرانی کرد.

ارسال نظر

 
1