خبر فوری

 
ممتاز بلوچ: واکنش ایران نسبت به موضوع پاراچنار غیرضروری بود
کد خبر :2138945290

17:46 1403/05/11


برچسب ها : بیروت, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و ایران, پاکستان و رژیم صهیونیستی, پاکستان و لبنان, حملات تروریستی, حمله تروریستی, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, ممتاز زهرا بلوچ,

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان ضمن محکوم کردن ماجراجویی های مداوم اسرائیل و حمله به لبنان، در ادامه صحبت های خود بیانیه ایران در مورد حملات عناصر تکفیری به مردم مظلوم پاراچنار را غیرضروری عنوان کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پس از تشدید حملات تروریستی علیه شیعیان مظلوم پاراچنار و بی توجهی دستگاه های سیاسی و نظامی پاکستان نسبت به این موضوع، وزارت خارجه ایران در بیانیه ای این حملات را محکوم کرد؛ اما ظاهرا این اقدام به مزاج پاکستان خوش نیامده است.

ممتاز بلوچ سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان امروز پنجشنبه طی نشست مطبوعاتی هفتگی، نسبت به موضوعات مهم این کشور پرداخت.

وی در جریان صحبت های خود، واکنش ایران نسبت به مسئله پاراچنار را اقدامی غیرضروری دانست و گفت: کشتن هر انسانی غیرقابل تحمل است، پاکستان مسئول تامین امنیت شهروندان خود می باشد. بیانیه ایران وضعیت کامل پاراچنار را پوشش نمی دهد و وزارت کشور نسبت به این مسئله ورود کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در ادامه ماجراجویی های مستمر اسرائیل در منطقه و حمله اخیر به لبنان را به شدت محکوم کرده و گفت: تجاوز نظامی اسرائیل به بیروت نقض جدی حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که حمله به مناطق مسکونی نقض قوانین بین المللی و نقض صریح منشور سازمان ملل متحد می باشد. پاکستان ضمن ابراز همبستگی با مردم لبنان، در کنار آنها ایستاده است و بر حمایت خود از حق آنها برای زندگی در صلح و امنیت و حق حاکمیت آنها تاکید می کند.

سخنگو گفت: هدف قرار دادن افراد در داخل کشورهای مستقل، نقض قوانین بین‌المللی و هنجارهای بین‌المللی است، این تجلی از تجاوزات بی رویه و فزاینده اسرائیل است که همچنان صلح و امنیت منطقه و جهان را تضعیف می کند. اسرائیل باید پاسخگوی اقدامات خود باشد، اقدامات فرامرزی اسرائیل امنیت منطقه را به خطر انداخته است.

وی در ادامه خواستار ایفای نقش از سوی حامیان اسرائیل برای متوقف کردن نقض حاکمیت و تمامیت ارضی کشور های منطقه از سوی این رژیم شد و اظهار کرد: قتل اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس یک اقدام خطرناک در منطقه ای از قبل ناآرام است که موجب تضعیف تلاش های صلح شد.

" پاکستان بر حمایت خود از حق مسلم مردم فلسطین در تعیین سرنوشت، حق بازگشت آنها به فلسطین و ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید می کند."

ارسال نظر

 
1